Avatar billede skolevej321 Forsker
15. november 2020 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tilslutning af harddisk til router

Jeg har en ASUS RT-AC68U som det kunne være besnmærende at tilslutte en ekstern harddisk til.
Spørgsmålet er bare hvilken.
Hvis jeg tager tilfældig Seagate Ultra Slim GD SCSI Disk på 1TB som jeg har liggende bemærker jeg, at der er strøm på disken med det samme. det vil sige den roterer hele tiden. Hvor længe holder den. Kan man finde en løsning der først starter op når man tilgår den?
Skal jeg ikke have fat i noget bedre  - og hvad.
Jeg vil tro op til 5-10 TB.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. november 2020 - 22:19 #1
Dækker den dit behov - så brug den men husk backup - hvilket også gælder 'bedre' løsninger. Den vil nok holde en del år - men kan dø  når som helst.

Jeg har en billig NAS den lukker default harddiske ned efter 30 min - men harddiske holder generelt mange år - har arbejdet et sted hvor det var meget normalt folk ikke slukkede deres PCer - og det var ikke diskene der udløste PC-skift.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. november 2020 - 08:54 #2
Som nævnt ovenfor, så vil et NAS være en god ide.

Alternativt skal du kigge på et lidt mere simpelt produkt, som alligevel også er et nas.
https://www.proshop.dk/NAS-Server/WD-My-Cloud-Home-Duo-WDBMUT0060JWT/2626504
Denne 'harddisk' tilsluttes dit netværk via netværkskabel og sørger selv for at spinde diske op og ned.

Tilslutning direkte til en router vil jeg også mene er mere ala et usb-stick eller en printer.