Avatar billede sigyn Seniormester
19. november 2020 - 08:12 Der er 7 kommentarer

Rækkefarve forsvinder i formular ved betinget formatering

Jeg har en formular, som bliver brugt i dataarkvisning. Den er helt standard oprettet, så hver anden linie er grå og hver anden er hvid, hvilket jo er vældig rart når man skal læse den.
Problemet er, at der er en del celler med betinget formatering på skriftfarven, og så forsvinder rækkefarven. Kan jeg ikke forhindre det? Dels er det mere læsbart med rækkefarve, dels ser det ret rodet ud uden
Avatar billede terry Ekspert
19. november 2020 - 13:00 #1
I have no problems with it here. Is the form in design view or "dataarkvisning" when you apply the formatting?

What version of Access are you using?
Avatar billede sigyn Seniormester
19. november 2020 - 13:48 #2
Jeg laver min betingede formatering i desigvisning, og det er i dataarkvisning det er noget værre rod at se på. Der er både nogle hvor det går på feltværdien, og nogle hvor det er på udtrykket. Og resultatet er det samme
Jeg kan ikke lige se hviken version Access jeg er i, men vores officepakke er Microsoft 365, og så er det vel den nyeste?
Avatar billede terry Ekspert
19. november 2020 - 14:18 #3
I'm using 365 too and have no problems. In dataarkvisning you can change both row colour and conditional formatting. You could try that...

Is there any chance of seeing an exampel of the problem?
Avatar billede sigyn Seniormester
20. november 2020 - 07:49 #4
Nu ville det være rigtigt smart hvis man kunne sætte et snip af et skærmprint ind her, men det kan jeg ikke.

Jeg kan godt få lov til at ændre på rækkefarverne i dataarkvisning, men det slår stadig ikke igennem i de kolonner, hvor jeg har betinget formatering, der forbliver samtlige rækker hvide. Og jeg synes ikke, at jeg kan få lov til at lave betinget formatering i dataarkvisnig
Avatar billede sigyn Seniormester
20. november 2020 - 08:03 #5
Nu har jeg lige prøvet i en anden database, der kan jeg godt lave betinget formatering i dataarkvisning, det hænger nok sammen med, at nogle af felterne er låst i den aktuelle.
Men, resultatet er det samme, betinget formatering og rækkefarverne forsvinder
Avatar billede sigyn Seniormester
20. november 2020 - 08:38 #6
Lige en detalje mere, det er kun de rækker, hvor den betingede formaterins regler gælder, der bliver hvide. Det er ikke hele kolonnen
Avatar billede terry Ekspert
20. november 2020 - 12:37 #7
Can you send a test dB showing the problem?

ekspertenATsanthell.dk
AT=@