Avatar billede sjssjdk Mester
19. november 2020 - 17:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

VBA dato fra SAP

Hej.

Jeg har problemer med datoer trukket ud fra SAP.
SAP udtræk er sådan: '10.11.2020 og for at excel kan anderkende det som dato skal det det være 10-11-2020.

Jeg skal derfor have erstattet "." med "-", det er lykkedes, men har problemer med at rette tekst til dato.

I A1 er der en overskrift resten og så 4-500 linjer med datoer.

Jeg har brugt følgende macro til at rette datoen, det virker super:

Worksheets("Sheet2").Columns("a").Replace _
What:=".", Replacement:="-", _
SearchOrder:=xlByColumns, MatchCase:=True

Hvordan får jeg rettet hele kolonden så de anderkendes som datoer?

Hvis jeg ikke havde brug for at det var en VBA så have jeg lagt 0 til eller brugt datevalue.

Nogen der har et god ide?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. november 2020 - 18:18 #1
Måske kan dette bruges

Dim c As Range
Dim LastRow As Long
LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
Worksheets("Sheet2").Range("A1:A" & LastRow).Select
For Each c In Selection
c = DateValue(Left(c, 2) & "-" & Mid(c, 4, 2) & "-" & Right(c, 4))
Next
Avatar billede sjssjdk Mester
19. november 2020 - 18:29 #2
Hej Jens.

Den gør det, dog giver den mig en fejl på C=..... når den har rendt programmet igennem, har du en ide til at fixe det?
Avatar billede jens48 Ekspert
19. november 2020 - 18:33 #3
Det kan være fordi LastRow er højere end antallet af celler i kolonne A
Prøv at skifte
LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
med
LastRow = Range("A65536").End(xlUp).Row
Avatar billede sjssjdk Mester
19. november 2020 - 18:35 #4
Det løste problemet.

1000 TAK! :)
Rigtig god aften.