Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. november 2020 - 13:28 Der er 4 kommentarer

Skifte land i Apple-id

Jeg vil gerne hente en app, som ikke findes på den danske del af Apple App store, men derimod den svenske.
Er blevet informeret om at man kan skifte land på ens Apple-id, men det kan jeg ikke lige gøre.
Jeg bruger iOS 14.2 på iPhone, og har adgang til kontoen fra en PCer også.
Nogle der har en ide?
- det drejer sig om Kia's UVO-app
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2020 - 14:49 #1
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
21. november 2020 - 15:18 #2
Ja, som jeg skrev kan jeg ikke skifte land på denne side:
"Det land/område som du har valgt til din konto bestemmer visse tjenester og betalingsmetoder, der er tilgængelige.
Dit land/område kan ikke ændres på nuværende tidspunkt."

Jeg har set at der også skulle være adgang til Apple-id på iPhonen, men vejledningerne viser noget andet end i iOS 14.2
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2020 - 15:57 #3
det er nok kredit-kortet. Opret en paypal-konto (svenske data) og skift til den på apple-id. Paypal kan bare tilknyttes dit alm kredit-kort og de hæver så efter behov (dvs når der trækkes på paypal, så trækker de automatisk på kredit-kort, så der skal ikke stå penge på).
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. november 2020 - 16:04 #4
Måske kan det klares med VPN fra sverige.