Avatar billede rasmusberg Praktikant
23. november 2020 - 20:26 Der er 8 kommentarer

Thinkpad X240 vil ikke slumre

Hej alle sammen

Jeg har et problem med min bærbare Thinkpad X240, der ikke vil sleep/hibernate.

Når jeg trykker du slumre eller lukker låget i, så går den i gang med at bippe og genstarter.

Jeg har prøvet at ændre på indstillinger i BIOS under "Power". Jeg har forsøgt at ændre på boot-indstillingerne og diverse andre indstillinger som umiddelbart ikke har noget med problemet at gøre.

Jeg har også forsøgt mig med strømindstillinger i Windows 10.

Alle drivere og Windows updates er opdateret. Lenovo Diagnostic og Windows finder ingen fejl.

Jeg har indstalleret Ubuntu og Manjaro, hvor problemet var det samme.

Jeg har frakoblet begge batterier (en af gangen) uden held.

Lenovo Vantage (et program der opdatere drivers og bios) eller mig selv kan ikke opdatere BIOS. Det synes jeg er lidt mærkeligt.

Jeg har indstilleret Windows 10, 7 og 8 op til flere gange, med forskellige boot-indstillinger, men det løste ikke problemet.

Har i nogle ideer?

Det håber jeg på. God aften :)

Mvh Rasmus Berg
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. november 2020 - 20:53 #1
Avatar billede rasmusberg Praktikant
23. november 2020 - 20:58 #2
Super - kigger lige på det.
Avatar billede rasmusberg Praktikant
23. november 2020 - 21:33 #3
Nej det hjalp desværre ikke. Meget af det havde jeg prøvet.

Det undrer mig meget at jeg ikke kan opdatere BIOS.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2020 - 08:50 #4
Hvilket system kører du med nu? Hvis ikke dvale er en mulighed at aktivere i strømstyring under skjulte ndstilinger for hvad tænd og sluk knapper gør bør man med kommadoprompt og en kommando kunne tilføje det i strømstyringen. Det kan man i Windows i hvert fald.
Avatar billede rasmusberg Praktikant
24. november 2020 - 09:09 #5
Du har ret. Men jeg ville gerne have den til at virke - uanset software. Jeg skal sælge den.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2020 - 16:33 #6
Avatar billede rasmusberg Praktikant
24. november 2020 - 19:32 #7
Ja. Alt er opdateret.
Avatar billede rasmusberg Praktikant
24. november 2020 - 19:35 #8
Når jeg lige har installeret Windows 10, men den godt slumre på første boot. Der efter vil den ikke. Den er ikke installeret nogle updates eller lignende. I hvert fald ikke af mig...