Avatar billede dogtown Seniormester
24. november 2020 - 17:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvilken funktion skal jeg bruge?

Har forsøgt mig med lookup, og datavalidering men har ikke lykkes med det.
Mit ønske er at:
Hvis tallet i A1, har værdien 1. skal jeg kunne vælge værdier som ligger i A25:A30. Er værdinen 2 er det A30:A35 os.v.

Nogen tips?
Avatar billede kim1a Ekspert
24. november 2020 - 17:17 #1
Hvordan skal du bruge dataen? Skal de ind i en liste til datavalidering? Eller skal du blot have de fem værdier frem?
Du kan lave et trick med 1,01 og 1,02 og så videre, og de næste kalder du for 2,01 og 2,02

På den måde første værdi =
vlookup(A1+0,01;A25:A900;1;falsk)
Avatar billede dogtown Seniormester
24. november 2020 - 22:15 #2
Jeg ønsker f.eks. at med cmbbox/liste kan på den linje hvor hold 1 er på, kun vælge dem som tilhører hold 1, og hvis hold 2 er på, så er kun deltagere hold 2 jeg kan vælge

Derfor troede jeg at man på et vis skal kikke på cellen som angiver holdnr og via vlookup og eventuelt med datavalidering kun vælge dem fra det holdnummer som er angivet. Det er mange navn på linjen, så det er nemt at vælge et navn fra forkert hold uden at en opdager det.
Avatar billede kim1a Ekspert
25. november 2020 - 08:18 #3
Du skal i det tilfælde vælge din liste datavalidering fra et sted hvor du laver opslaget - således at du har alle hold et sted og din liste et andet sted og så laver opslaget i de celler du bruger som liste.
Se eksempel:
https://www.dropbox.com/scl/fi/cnihe1h9chlpxiu7y7krr/Datavalidering-med-selektive-kriterier.xlsx?dl=0&rlkey=i3da5o278pk1iqrxnxrjhwrw4
Avatar billede dogtown Seniormester
03. december 2020 - 16:52 #4
Jeg har brugt løsningen fra Kim1a. Dog jeg måtte lave en liste for hver dag i måneden. Men det skulle gøre kun en gang ;-)

Takker for hjælpen!