Avatar billede Raon Novice
24. november 2020 - 17:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Breakpoints - Responsive webdesign.

Hejsa

Jeg skal til at sætte mig ind i Responsive Webdesign i forbindelse med jeg er startet på en hjemmeside.

Jeg er helt med på at det kan være forskellige grunde til hvor man vil have sine breakpoints. Det jeg bare ikke forstår er, at det ikke tæt på at være en basis standard, eller kunne finde en standard på nettet for de fleste, der ikke selv føler de kan “gætte” sig frem. Og ja, selvfølgelig kan man brugte støtte sites eller Bootstrap værdier som standard - men det besvarer alligevel ikke min undren.

Groft sagt vil jeg bare i gang med at blive god til designdelen, og ikke skulle rette det til løbende, fordi jeg har valgt de forkerte breakpoints fra start.

Er der noget der kan hjælpe. Ud fra jeg selvfølgelig i mit første projekt vil have så få som muligt. Altså mobil, tablet, laptop, store skærme (ved godt det ikke er så firkantet opdelt), men det er de fire jeg tænker at arbejde ud fra.

Kan I give mig rådgivning eller links de “bedste standard breakpoints”? Ikke link til jeg selv skal analysere ud fra skærmstørrelser. Men mit fokus i dette projekt er kun til det danske marked.
Avatar billede Slater Ekspert
24. november 2020 - 20:33 #1
Du nævner selv Bootstrap. Deres breakpoints er en rimelig udbredt standard. Hvorfor kan du ikke bruge dem?

// Extra small devices (portrait phones, less than 576px)
// No media query since this is the default in Bootstrap

// Small devices (landscape phones, 576px and up)
@media (min-width: 576px) { ... }

// Medium devices (tablets, 768px and up)
@media (min-width: 768px) { ... }

// Large devices (desktops, 992px and up)
@media (min-width: 992px) { ... }

// Extra large devices (large desktops, 1200px and up)
@media (min-width: 1200px) { ... }

Kilde: https://getbootstrap.com/docs/4.0/layout/overview/
Avatar billede Raon Novice
26. januar 2021 - 13:30 #2
Lidt sent tak for svar, og jo ender med at bruge dem. Undrer mig bare meget over, at når det er "logikken" at bruge dem, så synes jeg bare ikke, at de det er sjældent at ikke-Bootstrap sider anvender præcist disse breakpoints - og det undrer mig så bare, der de færreste bare sætter breakpoints tilfældigt