Avatar billede Bexelbud Juniormester
28. november 2020 - 18:30 Der er 4 kommentarer

Fejl med VLC

når jeg prøver at start en film med vlc skriver den denne fejl:

Input kan ikke åbnes:
VLC kan ikke åbne MRL 'file

jeg har geninstalleret vlc prvet at fjerne firewall. og læst mig til at man kan trykker på egenskaber og der næst sikkerhed. men hvad gør man når der ikke står sikkerhed på filen ?

/jeppe
Avatar billede Slater Ekspert
28. november 2020 - 18:51 #1
Først og fremmest, er du sikker på at den fil kan afspilles? Har du fået den til at virke med andre afspillere eller kan den være ødelagt?

Dernæst, hvor har du filen fra? Hvis det er en rippet Blu-ray f.eks. kan den indeholde DRM, som så vidt jeg kan se MRL-formatet understøtter. Hvis den er DRM-beskyttet, kan den ikke afspilles med VLC.
Avatar billede Bexelbud Juniormester
28. november 2020 - 18:59 #2
tror sgu det er problemet for jeg har ikke problemer med andre.  det er et blu ray rip.
Avatar billede Slater Ekspert
28. november 2020 - 19:09 #3
https://echoshare.co/fix-vlc-unable-open-mrl/#s1
Denne side anbefaler en anden afspiller, eller at rippe filen til MP4 i stedet.

Bemærk at det bare er en side fundet på Google, så jeg garanteret ikke for det program de anbefaler.
Avatar billede Bexelbud Juniormester
28. november 2020 - 19:10 #4
jeg siger mange tak.