Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. november 2020 - 17:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

"Dobbelt Scart Stik" ?

Kan man få et "Dobbet Scart Stik" -

Til ét fjernsyn - som skal modtage én DvD afspiller + én Video afspiller.
*
Således, at man ikke behøver at skifte stik.

*

Med Venlig Hilsen * Jørn *
Avatar billede falster Ekspert
29. november 2020 - 17:32 #1
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
29. november 2020 - 17:54 #2
Du kan bruge en Scart switchbox som #2 foreslår, men medmindre du vælger en manuel switchbox kan du få problemer hvis begge apparater er tændt, desuden fylder den en del. De fleste tv har yderligere indgange. Fx. HDMI  (nyere tv) eller composite (ældre tv) det er de tre runde stik gul, rød, hvid. (der også kan bruges til en scart udgang https://www.av-cables.dk/composite-til-scart/scart-til-3-x-phono-in-out-1-m.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=Cj0KCQiAqo3-BRDoARIsAE5vnaK1ga80kU7YiWqHP23QpCmP8HAMG_jI4v33s8oNLtNupOaNvmH5DfUaAr0bEALw_wcB ) Prøv om du kan bruge dem i stedet. Endelig kan videoafspillerne normalt bruge antennestikket (det runde stik) hvis du ikke skal have en antenne på https://www.av-cables.dk/antennekabler/antennekabel-1-5-m.html
Avatar billede falster Ekspert
29. november 2020 - 18:03 #3
#2: Enig!

(Scart må være yderste nødløsning, hvis der ikke er mere moderne/andre tilslutningsmuligheder.)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2020 - 18:25 #4
#1
Du skriver "splitterboks". Der er jo egentlig tale om en samleboks hvori signalerne fra to apparater hhv. DVD- og videoafspiller går over i ét kabel via boksen. Det er ikke ment som nogen kritik overhovedet :-) En boks med manuel omskifter vil være det bedte, da der kan opstå konflikt mellem signalerne og de to maskiner. Jeg taler af erfaring.
Avatar billede falster Ekspert
29. november 2020 - 18:49 #5
# 4:

Det var et citat fra siden :-)

Indrømmer, at det er misvisende, men titlen siger jo også Scart Switch SCART.

I "gamle dage" havde jeg en med en skifteknap. Måske kan du google den.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. november 2020 - 19:04 #6
Mange Tak - Den første splitterbox ser fin ud ....
.
Jeg ved ikke om man kan bruge andet end scart stiks.
*

Det vil kun være én ting tilslutte af gangen.
*
Enten DvD afspiller - Eller Video afspilleren.
*
Det er til "Morfars Børnebio" (For børnebørn)
Avatar billede Jordegern Seniormester
29. november 2020 - 19:08 #7
Må jeg spørge, hvorfor du stadig bruger video? Jeg er stort set gået over til, kun at bruge streaming. Det er otte år siden, jeg afskaffede min videobåndoptager.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. november 2020 - 19:10 #8
Jeg bruger Video. Fordi vi har mange videoer liggende. Til børn. Til voksne. Nogle med sjældne ting.
Avatar billede Jordegern Seniormester
29. november 2020 - 19:21 #9
Det er et godt svar. Det er kun det nyeste og mest populære, der kan streames.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
29. november 2020 - 19:26 #10
Nemlig ! - Nogle ting har min Far optaget for os .... Vi har lige set en Far Til Fire film på Video. Med børnebørn som publikum. (Ja, den kan man sikkert godt købe - et sted. Men hvorfor ? Når vi har den)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2020 - 19:38 #11
#10 Du er ikke ene  - jeg har også en gammel video, men det er yderst sjældent den anvendes, men finder jeg en film jeg meget gerne vil se/have, som jeg ved ikke findes på DVD, ja så køber den på video, og kan evt. siden brænde den over på DVD.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
29. november 2020 - 20:31 #12
# "Jeg ved ikke om man kan bruge andet end scart stiks." En scart switchbox er sidste udvej, signalerne interfererer, den fylder meget, kablerne falder let ud. Du skal have tre af de tykke scartkabler liggende i stedet for et. Det er næsten bedre bare at skifte kablet manuelt i stedet for at bøvle med en switchbox. Det betaler sig at kigge efter de andre stik som nævnt i #2. (HDMI, Composite, antennestik). Antennestikket er der altid. Det kræver rmuligvis en kanalsøgning med tændt video for at fange signalet. Hvis du har en rodekasse med kabler gemmer der sig sandsynligvis et antennekabel i den, så sparer du pengene til Switchboxen.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
30. november 2020 - 17:26 #13
Tik Tak ....