Avatar billede Newbie Mester
29. november 2020 - 17:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Liste på baggrund af kriterie

Hej alle
Er det muligt at lave en liste på baggrund af et kriterie.
F.eks. Flere linier indeholder “æble” et andet indeholder Jørgensen.
Kan man så lave en liste med alle linier som indeholder “æble” eller alternativt en liste indeholde alle Jørgensen, på baggrund af kriteriet “æble”

På forhånd tak.. :)
Avatar billede Jan K Ekspert
29. november 2020 - 22:47 #1
Det kan du ved hjælp af Filter.
Avatar billede Newbie Mester
30. november 2020 - 12:12 #2
Ja, det ved jeg.. har bare brug for ikke at bruge filter, da der skal sorteres flere gange på flere forskellige kriterier. Og det skulle helst foregå automatisk, de brugerne af arket ikke kan bruge filter..
Avatar billede Jan K Ekspert
30. november 2020 - 12:41 #3
Hvad mener du med 'Automatisk'. P?å en eller anden måde skal brugerne vel fortælle, hvad de vil se i listen, eller er det altid æble/jørgensen?
Avatar billede Newbie Mester
30. november 2020 - 12:56 #4
Forestil dig der er en ret lang liste med æbler, bananer, pærer osv.
Linjen kunne hedde: kolonne A: æbler kolonne B: Jørgen kolonne C: 45 kolonne D: tirsdag. Jeg vil gerne hvis brugerne kan skrive f.eks. Æbler i et felt, og alle linier indeholdende æbler så bliver listet nedenfor?
Kan man gøre det?
Avatar billede Newbie Mester
30. november 2020 - 14:01 #6
Ja, præcis... :)
Avatar billede Newbie Mester
30. november 2020 - 14:04 #7
Fedt.. 1000 tak..