Avatar billede per2edb Guru
30. november 2020 - 18:02 Der er 3 kommentarer

Combobox manuel sortering af kolonner

Kan i Hjælpe

Kan man stille comboboxen så det er muligt at sortere hver kolonne ved at klikke på kolonne navnet i kolonneoverskriften.
Selvfølgelig kan det lægges in i SQL order by men jeg ønsker det udført manuelt uden det skal programmeres ved hver aktivering
Avatar billede Gustav Ekspert
30. november 2020 - 19:09 #1
Nej. For det første skulle man kunne se, hvilken kolonne der blev trykket på, og det kan man ikke, så ...
Man kunne måske lave noget biks-baks med transparente knapper, der lå hen over kolonneoverskrifterne - ikke umuligt, men ikke rart.
Avatar billede per2edb Guru
30. november 2020 - 19:46 #2
Det er en kæmpe mangel ved Access. Øv
Avatar billede Gustav Ekspert
30. november 2020 - 22:18 #3
Det er nok at stramme den lidt. Det er i hvert fald første gang, jeg har hørt/set det ønske - en formular i datasheetview vil kunne gøre det (og meget mere til).

Men du kan jo formulere det som et officielt ønske og hente stemmer på det:

https://access.uservoice.com/forums/319956-access-desktop-application