Avatar billede petert Forsker
01. december 2020 - 20:20 Der er 1 kommentar

Forenkling af login

Jeg kører win 10 pro og office 365. Jeg har 2 maskiner, 1 hjemme og på job

Jeg ønsker en meget nemmere måde at login og ud på hvor login på office 365 konto er knyttet til login på selve mine bærbare.
Idag skal jeg login med 2 forskellige.
spm
1. kan det lade sig gøre, hvis ja
2. Hvordan gør jeg dette.
Jeg er et af 5 familie medlemmer, som deler et familie  arbonement.(5 stk)
spm 3
hvis jeg er logget ud på hjemme og job, og har en 3 maskine i sommerhus kan jeg så bruge Office på denne 3 maskine. ( så slipper jeg for at tage en med i sommerhus.)
på forhånd tak
Petert
02. december 2020 - 09:00 #1
Hej Petert
Jeg går ud fra at den Microsoft365 du bruger på arbejde er en konto der tilhører din arbejdsgiver og at den du bruger derhjemme tilhører jeres familie.

Hvis du vil logge ind med den samme skal du bruge din arbejdsgivers konto derhjemme (hvis i kan det - det aftales). Jeg mener at du godt kan logge på med 2 konti i app'en (som det hedder på moderne nudansk - f.eks. Word). Klik i øverste højre hjørne hvor den viser hvem der er logget ind --> vælg log på med en anden konto.

Alle Microsoft365 konti kan downloades til 5 maskiner. Hvis man ophører med at bruge 1 af dem kan administrator "lukke den ned" og du kan bruge den på en ny maskine.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT