Avatar billede anderslund78 Praktikant
03. december 2020 - 13:25 Der er 2 kommentarer

Google nest router

Jeg har købt Google Nest (1 router og 2 punkter) og er lidt forvirret over præcis hvordan jeg skal sætte det op. Jeg har bredbånd igennem Telia og de har tilsendt en ny router. Jeg forstillede mig, jeg ikke behøvede bruge Telias router, men at jeg kunne bruge Google Nest routeren i stedet for. Men da jeg snakkede med Telia support, sagde de, at jeg skulle bruge Telia routeren og så forbinde den via ethernet kabel til google nest routeren.

Kan det passe?

Hvad vil I anbefale ift setup og er der noget jeg skal være opmærksom på, når jeg sætter det op?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. december 2020 - 13:54 #1
Det kan nok passe. Den router ISP udsender er mange gange et Modem/router.
Avatar billede ebea Ekspert
03. december 2020 - 14:03 #2
Den ene Node, sætter du til Telia Routeren med et kabel. Så går du ind i din Google WiFi App på din telefon (går ud fra du har hentet den).
Der starter du så med at søge efter enheder. Når enheden så er fundet, opsættes automatisk et Netværk (Google Net).
Dernæst kan du opsætte de 2 andre Noder, et sted hvor du kan se at de kan dækkes af dit WiFi, som nu udsendes fra nyligt opsatte netværk på første Node.
Og så er det egentlig lige ud af landevejen med opsætningen.

Så dit fremtidige WiFi netværk, vil så være Google net.