Avatar billede bas Forsker
10. december 2020 - 07:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 verson 20H2

Hej
Jeg prøver at installere version 20H2 til Windows 10.
Jeg får at vide, at jeg skal slå Hukommelsesintegritet fra under Kerneisolation i Windows sikkerhed. Det har jeg gjort og genstartet PC'en. Nu er det som det barer kører i ring - altså jeg får fortsat samme besked.
Er der noget jeg kan gære for at komme videre?

På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
10. december 2020 - 13:11 #1
Har du forsøgt at reparere ved at gå i Indstillinger - Opdatering og sikkerhed - Foretag fejlfinding - Flere fejlfindingsværktøjer - Windows Update.
Kør værktøjet, der måske løser dit problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2020 - 18:10 #2
Prøv evt også at køre dette:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
https://ibb.co/xXWZnh3
Avatar billede bas Forsker
11. december 2020 - 17:32 #3
Hej
Tak for jeres kommentarer.
Jeg får den besked der er vist på billedet på nedenstående side.
Når jeg klikker på linket i beskeden, kommer jeg til nedenstående side.

https://support.microsoft.com/en-us/help/4551203/updating-to-windows-10-version-2004-on-devices-with-hypervisor-protect

Jeg slår kerneisolation fra og genstarter PC'en.
Derefter er kerneisolation automatisk blevet slået til igen, og så får jeg bare samme besked igen.

http://plougweb.dk/billeder/opdatering_11122020.png
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2020 - 18:03 #4
#3 Og de to forslag der er kommet, ændrer ikke på noget?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. december 2020 - 22:15 #5
Som jeg læser det, er funktionen slået fra som standard. Det tyder på at noget slår det til igen automatisk - er det en administreret virksomheds PC? - så skal du snakke med IT-afdelingen og høre, hvorfor den er slået til.

Overskriften antyder det hænger sammen med Hypervisor. Jeg ville derfor teste om det hjalp at slå Hyper-V / virtualiserings funktionerne fra i BIOS.
Avatar billede bas Forsker
12. december 2020 - 09:42 #6
@ole_madsen:

Mange tak, nu kom det til at fungere.
Jeg har en Dell PC, og i BIOS har jeg gjort nedenstående.

I BIOS under punktet Virtualization Support har jeg fjernet fluebenet ud for
Enable... i punkterne hhv. Virtualization og VT for Direct I/O.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. december 2020 - 10:09 #7
Fedt :-) - det var et skud, men godt at det virker.

Funktionerne bruges hvis du kører moderne virtualiserings software (Microsoft Hyper-V, VMWare o.lign.), så hvis ikke du gør det, vil du næppe mærke noget ved at have slået funktionerne fra.
Avatar billede bas Forsker
12. december 2020 - 10:28 #8
Ja tak, det er cool. :-)
Jeg tænker ikke umiddelbart jeg får brug for at kunne køre noget virtualiserings software på PC'en.