Avatar billede g91 Juniormester
11. december 2020 - 05:39 Der er 1 løsning

Placering af udendørs WiFi-antenne

Hvor stor indflydelse har det på udstrålingen, hvis en (2.4 og 5 GHz) stavantenne placeret tæt op ad et nedløbsrør i metal ?
Eller hvor langt fra nedløbsrøret skal antennen placeres for at virke optimalt.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
11. december 2020 - 07:20 #1
Med "tæt op ad", regner jeg med at du mener klods op ad.
Det er en rigtig skidt løsning, da et WiFi-signal ikke ikke bevæge sig igennem metal.
Derved får du op mod 50% tab af signal. Vel at mærke op mod 100% tab af signal i retning mod røret. Så hvis metalrøret er placeret imellem modtager og afsender, så vil signalet blive meget ringe.

Hvor langt antennen skal placeren fra røret er svært at spå om. Det skal måles efter med en WiFi-skanner. Evt ved hjælp af en app på en mobil eller tablet, som måler signalstyrken fra forskellige placeringer i boligen.