Avatar billede KN270951 Juniormester
12. december 2020 - 10:13 Der er 8 løsninger

Kan ikke se alt pladsen på ny SSD disk

Jeg har skiftet min 240 GB SSD disk, på min bærbare LENOVO X250, til en 1TB SSD disk og det hele kører fint.
Mit problem er, at der efter skiftet kun vises, at der er 221 GB anvendt plads, fordelt med 164 GB anvendt og 57,3 GB ledig? Hvor er mine 1TB blevet af??
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2020 - 10:36 #1
Hvis du har clonet din gamle disk, så er det jo ikke så mærkeligt. Så har den i første omgang samme størrelse.
Med et diskpartionerings program kan du nu udvide partitionen til den fulde størrelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 14:48 #2
Tjek i diskhåndteringen om resten står med sort streg og ikke allokeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 14:50 #3
Højreklik start og vælg diskhåndtering.
Avatar billede KN270951 Juniormester
12. december 2020 - 15:38 #4
Tak for jeres forsøg på at hjælpe mig, men jeg er total amatør på dette område, så his I kan hjælpe mig lidt længere, bliver jeg glad.
I diskhåndteringen står 730,30 GB som ikke-allokeret (med sort streg øverst).
Kan jeg ændre disken til at være en samlet enhed, uden fare for at slette det jeg har på disken?
Er det nemt at forklare hvordan jeg skal gøre det? Eller kan I henvise mig til et sted for hjælp?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 15:46 #5
"Kan jeg ændre disken til at være en samlet enhed, uden fare for at slette det jeg har på disken?"

Ja det bør du kunne gøre
Hvid du højreklikker på (C): drevet  i diskhåndteringen, bør der komme en mulighed der hedder "udvid diskenhed)
Vælger du dette får du en boks frem hvor de 730 GB bør være synlig og du kan så her tildele denne plads til dit C drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2020 - 11:40 #6
Tør du ikke gå videre?
Avatar billede KN270951 Juniormester
13. december 2020 - 12:56 #7
Jeg vovede det ene øje, da jeg jo havde hele mit gamle drev på den SSD disk jeg havde klonet den nye fra. Jeg havde også taget en total backup, inden jeg overhovedet begyndte på dette eventyr.
Takket være jeres hjælp, som har skrevet til mig om løsningen på mit spørgsmål, har jeg nu en velfungerende bærbar PC, med rigelig plads i lang tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. december 2020 - 19:34 #8
Godt du kom i mål. :-)