Avatar billede nu_igen Professor
13. december 2020 - 18:35 Der er 9 kommentarer

Ipad . Foto - kamerarulle

Hej
Pludselig kan jeg ikke sætte billeder ind fra Ipad Photo til Facebook.
Når jeg trykker på billedikonet for indsættelse af billeder kommer jeg til et enkelt billede på kamerarulle. I menuen ovenover står der “tryk her for at skifte”. Der sker bare ikke noget.
Enten skal jeg have aktiveret noget i indstillinger eller også er der fejl på Facebook.
Ingeborg
Avatar billede INK Ekspert
13. december 2020 - 21:36 #1
Er din iPad opdateret?

Har du lukket alle apps (lidt forskelligt fra iPad model). Dobbeltklik på homeknappen og stryg alle apps opad, så de lukkes.

Genstart din iPad.
Avatar billede nu_igen Professor
13. december 2020 - 23:51 #2
Opdateret til 14.2 for nogle uger siden og prøvet at genstarte ipad. Det er kun på FB jeg ikke kommer længere end til Photos og  dukker kamerarulle op. Skulle den iøvrigt ikke være slettet ved sidste opdatering og nu befinde sig under Photos , nede i bunden?
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2020 - 00:09 #3
Så skyldes det nok, at du skal tillade Facebook at få adgang til dine fotos. Gå i indstillinger - Facebook - adgang til fotos. Her vælger du tilladelse til alle fotos.
Avatar billede nu_igen Professor
14. december 2020 - 10:03 #4
Det virker, men jeg har ikke turdet give FB ADGANG TIL ALLE MINE BILLEDER.
Jeg forstår det sådan at FB HAR RÅDIGHED over HELE MIT PHOTOBIBLIOTEK.
Håber at det er noget, jeg har misforstået!
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2020 - 10:25 #5
fb har ikke rådighed over hele dit fotobibliotek - men hvis du vælger indsæt foto, så kan du i fb-app bladre igennem alle dine billeder.
Avatar billede INK Ekspert
14. december 2020 - 10:46 #6
Jeg mener claes57 har ret, men hvis du er bekymret, kan du jo starte i Fotos og så poste derfra til Facebook, så er det kun det enkelte billede du sender.
Avatar billede nu_igen Professor
14. december 2020 - 12:11 #7
Ok, det vil jeg prøve, men jeg savner nu præcis viden om,hvad jeg giver adgang til. Om det kan lade sig gøre, som du skriver, må prøves.
Jeg har ingen anstødelige billeder, ikke engang Selfies, men billeder af mine børn, børnebørn og oldebørn, som jeg har fået fra forældrene. Jeg er meget påpasselig med at distribuere billeder af personer uden tilladelse. Mine billeder er for det meste naturbilleder og billeder af mine hobby- produkter.
Avatar billede nu_igen Professor
14. december 2020 - 12:13 #8
Jeg kunne jo lukke for FB adgang i indstillinger, når jeg ikke har brug for at sætte et billede ind på FB. ALLE andre steder virker det jo.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. december 2020 - 12:34 #9
du kan også lægge dine egne billeder i en mappe for sig, og så kun give fb adgang til den. Så har den ikke adgang til familiens billeder - det styrer apple/ios for dig.