Avatar billede Emma Seniormester
15. december 2020 - 13:35 Der er 1 løsning

Menuknap i flere menuer uden indrykning og bullet

Hej
Jeg ønsker en menuknap med undermenuer. Jeg har fundet en menuknap som jeg er meget tilfreds med. Der har hidtil ikke været noget problem med menuer i et niveau,
Nu har jeg fået et at på en enkelt knap skal gå ned i andet niveau.
Jeg har oprettet det og det virker også nogenlunde, men der er et lille problem.
Jeg vil have fjernet indrykningen og bullet tegnet. Jeg har fundet kode til denne løsning, men det virker bare ikke. Her er så koden for knappen. Efterfølgende kommer de løsninger jeg har brugt:
Kode:
<html>
<head><meta charset="utf-8">
    <title></title>
    <!-- CSS property to place div
            side by side -->
<style type="text/css">

.myButton {
    box-shadow:inset 0px -3px 7px 0px #29bbff;
    background:linear-gradient(to bottom, #2dabf9 5%, #0688fa 100%);
    background-color:#2dabf9;
    border-radius:20px;
    border:3px solid #0b0e07;
    display:inline-block;
    cursor:pointer;
    color:#ffffff;
    font-family:Arial;
    font-size:16px;
    padding:10px 20px;
    text-decoration:none;
    text-shadow:0px 1px 0px #263666;
    &:hover {
    background:linear-gradient(to bottom, #0688fa 5%, #2dabf9 100%);
    background-color:#0688fa;
}
&:active {
    position:relative;
    top:1px;
}

    list-style-type: none;
    margin: 0;
    padding: 0;

</Style>
</Head>
<body>
<ul>
    <li><a href="Lejlighed.php" class="myButton">Lejlighed</a></li>
    <ul>
      <li><a href="EjerLejlighed.php" class="myButton">EjerLejlighed</a></li>
      <li><a href="AndelLejlighed.php" class="myButton">Andellejlighed</a></li>
      <li><a href="LejerLejlighed.php" class="myButton">LejerLejlighed</a></li>
    </ul>
</body>
</HTML>

Følgende tags skulle fjerne indrykningen og bullet tegnet, men det virker ikke for mig. Muligvis gør jeg noget forkert.
Mvh Emma
Avatar billede Slater Ekspert
15. december 2020 - 13:48 #1
Dette har ikke rigtig noget med C# at gøre, som er den kategori du har valgt, men...

Det er korrekt, list-style-type: none fjerner bullet og padding: 0 fjerner indrykning, men du har ikke fortalt hvad den skal gøre det på. Det er din <ul>.

Enten skal du skrive de tre linjer CSS så det gælder alle ul-tags, hvilket kan være lidt farligt, eller også skal du give din ul en klasse, og kun gøre det for den. Jeg vil anbefale det sidste.

F.eks.

<ul class="menu-list">

og i CSS:

.menu-list {
    list-style-type: none;
    margin: 0;
    padding: 0;
}