Avatar billede Str1kez Seniormester
16. december 2020 - 18:01 Der er 3 kommentarer

Fra HDD til SSD

Hej
Jeg har anskaffet mig en SSD, og smækket den i min HP stationær.
Jeg har haft nulstillet PC'en, og klonet min HDD (med Windows på) over til SSD'en. Så jeg har nu har 2x Windows liggende. Jeg har ikke mulighed for at slette Windows på HDD'en, da computeren stadig kører på den version.
Hvordan får jeg sat computeren op til at boote på SSD'en, istedet for den gamle HDD?
Jeg har været inde og tjekke min bios, men kan kun finde boot order, da denne version af HP's bios ikke er den bedste.

Link til computeren:
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/stationar-pc/HP6900801NO/hp-pavilion-gaming-690-0801no-stationar-computer-sort
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. december 2020 - 18:34 #1
Når du booter får du da ikke mulighed for at vælge boot- menu - se teekst på skærmen unnder boot.

Normalt er det F8 - F11  eller F12 tasten -prøv eventuelt at taste dem under boot.
Avatar billede Str1kez Seniormester
16. december 2020 - 19:28 #2
Jo. Jeg kan sagtens komme ind i BIOS, men kan ikke finde nogen boot disc.
Kan udelukkende finde bootorder...?
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. december 2020 - 19:36 #3
Boot menu er ikke i bios - men typisk lige efter - eks v tast del or F2 for bioa - F8 for boot-menu.

men du bør kunne stille det i boot order også.