Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 22:21 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Destruere harddisk

Hvordan ødelægger jeg to gamle harddiske?

I den her video gør han det med en hammer (0:30). Det har jeg forsøgt, men de er da alt for hårde? der sker ingeting ud over de får ridser?? :(
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 22:21 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2020 - 22:34 #2
Fisk på fliser eller andet hårdt. Så med spidsen af hammeren ned på midten. Du behøver ikke at banke hul. Bare det er dybe buler, så er den død.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 22:35 #3
Ok. Prøver.
Avatar billede store-morten Ekspert
16. december 2020 - 22:37 #4
Brug evt. en lægtehammer, den med spids.
Eller et 7 tommer søm.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 22:41 #5
Jeg har desværre ingen af delene.
Men lykkedes det ikke, må jeg forbi Harald Nyborg. De må have en skærebrænder.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 22:42 #6
Mente en vinkelsliber.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 22:53 #7
Virkelig pisse irriterende. Ligegyldigt hvor meget jeg forsøger, kan jeg ikke ødelægge dem.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:02 #8
Okay, fik bulet og bøjet den ene halvdel af dem begge (fik kun åbnet det halve ind til dem, havde ingen umbraco). Det formoder jeg så er nok.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. december 2020 - 23:03 #9
Gad vide om den ikke er spoleret - normal fremgangsmåde er at mens harddisken er mens den er OK at overskrive den en eller flere gange med ligegyldig data - der er programmer til det.

Alene det at åbne den - hvis den er samlet med skruer plejer at slå dem ihjel.

Men pakker du den ind i affald skulle det være meget mærkeligt hvis den ikke når frem til et forbrændingsanlæg der gør det af med den. Men jeg tror den er død - du kan jo prøve den...
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:10 #10
Har KillDisk, så overvejede at overskrive. Det tager bare så pokkers lang tid.

Som sagt har jeg nu bulet ridset og bøje dem begge. Lidt af dem sidder stadig under dækslet. Her kunne jeg ikke komme til. Går ud fra det er ligegyldigt.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:10 #11
Lidt af dem = omkring det halve.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:12 #12
Vi må ikke smide den slags i affaldscontainerne. Gør vi det, bliver det en pokkers ballade. De går sgu med mellemrum og kontrollere om man sortere korrekt.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:13 #13
Jeg kunne selvfølgelig tage dem med på en gåtur og deponere dem et fremmed sted. :)
Avatar billede madklub Guru
17. december 2020 - 07:41 #14
Det hedder altså uNbrako.
https://da.wikipedia.org/wiki/Unbrako
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. december 2020 - 21:02 #15
Men under alle omstændigheder er det torx i en harddisk.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2020 - 21:40 #16
#14 Ha, ha... jamen jeg er mester i udtale!! Gik engang ind i en Aldi og spurgte efter en pakke Digestive. Udtalt på "dansk"... :D
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2020 - 21:42 #17
Anede ikke det var engelsk.