Avatar billede Racermave Praktikant
21. december 2020 - 13:42 Der er 1 kommentar

Minimal lyd via pc

Hej!

Jeg har besluttet mig for at der skal noget rigtig lyd på når jeg kører ræs herhjemme. Har derfor tilsluttet en marantz forstærker og et sæt KEF af ældre dato. Har hidtil været tilsluttet tv'et i stuen som hjemmebio, hvor det har virket ubehageligt. Nu har jeg så tilsluttet det min pc. Der er lyd igennem, men det er MEGET lavt. Nogen idé om hvad der kan være gået galt? hdmi kabel fra forstærker til pc og kabler fra forstærker til højtalere. Er faktisk lidt i tvivl om hvor jeg har monteret de der kobberting korrekt på højtalerne. Skal de ik forbinde hhv. De 2 plus poler og de 2 minus poler med hinanden?

Mvh Martin
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2020 - 17:35 #1
Tror jeg ville bruge de analoge muligheder mellem pc og forstærker.
Hvis du sætter sådan et kabel her https://www.av-cables.dk/phono-til-minijack/standard-minijack-til-2xphono-kabel-2-m.html i højttaler udgangen på pc og sætter phono stik i en "line in" på din forstærker vil du kunne justere lyden fra din pc. Det gøres på den måde at du indstiller volume på forsærker til en given indstilling og styrer resten fra computeren.
Med hensyn til dine højttalere har de sikkert mulighed for det der hedder "Bi wiring der gør at du kan køre med en forstærker på bassen og en på mellemtone og diskant enheden. Der skal når biwiring ikke bruges sidde en lus mellem de to plus poler og de to minus poler parallelt. Bi wiring ser sådan ud https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQiPKEe0xTVqzO7l6-l5PqfO0uWdwhcTbch3w&usqp=CAU