Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2020 - 17:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

! Spybot Search and Destroy ?

Er der nogen, som kender til den ?
*
Min ene svigersøn, som jeg snart har endt længe,
har altid "sværget Spybot Search and Destroy ?
(Hedder den ikke det ?)
*
Nu har jeg læst. I et Sikkerhedsfirma (Som jeg ikke kan huske navnet på. Men ret berømt i Danmark)
*
Hvad mon det hedder ?
*
Men eg læste, at Spybot Search and Destroy . Ikke er ret god.
*
Længe siden jeg læste det.
*
Nu har svigersønnen igen anbefalet det.
*
Det kan jo også være bedre ?
*
Han siger, han altid har brugt det. Og han er Computer-nørd og arbejder med IT som supporter.
*
Venlig Hilsen Jørn .
*
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. december 2020 - 18:16 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2020 - 18:26 #2
Det er et anerkendt program, som i hvert fald ikke er skadeligt. Men der findes masser af lignende programmer, og som på antivirus linjen, skiftes de til at være "bedst".

Personligt er jeg også "Computernørd og arbejder med IT", og jeg sværger til at det ikke skal være nødvendigt med sådanne programmer. Hvis det er nødvendigt, har folk et adfærdsproblem på nettet :-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
23. december 2020 - 19:23 #3
Tak .... Kigger ....
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2020 - 22:23 #4
Jeg er enig i #2
Mener at programmet her specielt fra starten af var til at scanne for adware og spyware. Og så havde man også Malwarebytes som tog sig af malware.
Jeg har for en del år siden brugt programmet, men som Ole skriver så skal man klikke på alt skummelt på nettet for at have brug for dem. Jeg har stadig Malwarebytes i værktøjskassen, men den bruges stort set ikke mere.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2020 - 22:27 #5
Ah ok. Det stod der så også i Erik's link ser jeg nu ;-)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
24. december 2020 - 10:16 #6
Tak til jer alle ...
+ God Torsdag, 24. December, 2020 ....
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2020 - 10:19 #7
Som tillæg til spørgsmålet som Jørn skiver, undrer det mig at man ikke ser så meget til det længere.
Sjældent (stort set aldrig) ser jeg det i tester sammen med andre kendte programmer som Malwarebytes SuperAntispywere og tilsvarende kendte programmer. Jeg forstår ikke helt hvorfor det er sådan. For da jeg brugte Xp var programmet et af de mest foretrukne programmer til at fjerne det utøj men kunne få på computeren.
Jeg tænker måske at der hvor der angribes mere nu er på malware området, hvor programmet måske ikke har sin force??
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2020 - 10:19 #8
#6 Tak Jørn og i lige måde :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. december 2020 - 11:47 #9
Jeg tror det varierer meget over år, hvor mange kræfter udviklerne af de forskellige programmer har mulighed for at lægge i programmet, og ikke mindst indsamling af de regler der skal scannes med. Derfor vil ny programmer med "friske" folk nok uvilkårligt blive vurderet "bedre".

Men helt generelt fanger et standard antivirus program i dag rigtig mange malware/spyware/adware produkter, hvilket har gjort behovet for yderligere produkter meget lille.

Også god jul til alle herfra...
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. december 2020 - 10:39 #10
Spybot var engang et hæderkronet antispyware produkt, men som dog hurtig gik bag af dansen i sammenligning med mere moderne angrebstyper fra malware. Derfor er det sjældent man hører så meget til det nu om stunder. Også fordi mange AV-programmer allerede har antispyware inkluderet.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2020 - 10:55 #11
#10 Ja det må være derfor @ejvindh. Tak for dit svar :-)