Avatar billede Leonora Moesby Praktikant
29. december 2020 - 20:26 Der er 5 kommentarer

Knækket knap på tastaturet

Hej, her til aften sad jeg og rensede knapperne på mit tastatur, dvs. jeg klikkede den separate knap af og vaskede den under, da jeg var kommet til at spilde rødvin ned på min computer. Da jeg så sidder med + knappen (fra Num Lock, ude i siden, den er 15”) var knappen så skrøbelig at den knækkede i min hånd. Er der nogle herinde der ved om man kan købe en seperat knap til en Lenovo ideapad 5 15”?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2020 - 21:14 #1
Det kan være en jungle at finde rundt i - samme model kan have flere forskellige hængsler, og sædvanligvis er det ikke let at finde løse taster.

Et af stederne er https://www.replacementlaptopkeys.com/lenovo-ideapad-5-keyboard-key-replacement/ - så må du lure på om du tror de kan passe til dit tastatur.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2020 - 21:22 #2
Jeg vil desværre tvivle meget på, at det er muligt at købe en separat tast til din computer - men jeg har indsat et link herunder til et firma der bl. a. handler med reservedele til computere, så må vi krydse fingre🤞

https://www.datamarked.dk/tastatur/lenovo/modelkategori.html
Avatar billede milter Ekspert
29. december 2020 - 22:07 #3
Et par alternative forslag, hvis alt andet mislykkes.

Hvor ofte bruger du den tast? Har du en tast på dit tastatur af samme type og størrelse, du aldrig bruger, og som du kan bruge som erstatning? Du kan så bagefter sætte et lille mærkat på med den rigtige funktion påtegnet.

Afhængig af udformningen af tasten og underlaget så kan du måske også eksperimentere lidt med at lime den fast med en limpistol og smeltelim:

https://panduro.com/da-dk/products/lim-lak-tape/lim/limpistoler-smeltelim-251030

Det sidste kræver nok lidt øvelse, hvis du ikke har prøvet det før, for at sikre, at tasten stadig kan bevæge sig op og ned :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. december 2020 - 23:35 #4
Det kræver vist lidt mere end "lidt øvelse" at få projektet til at lykkes. Ting som disse er ikke beregnet til at kunne repareres, men meningen fra producentens side er, at går produktet i stykker, så er det bare at købe et nyt.
Avatar billede Peter Guru
29. december 2020 - 23:41 #5
Prøv at spørge Lenovo. De er flinke til at levere tastaturer ub, men det er hele tastaturet. Det er ikke så sjovt at skifte på feks. en T450.