Avatar billede haki Mester
31. december 2020 - 11:17 Der er 6 kommentarer

Android Smart TV BOX

Hej

Jeg vil købe en  Android Smart TV Box (medieafspiller) for at kunne se NBA TV.
Hjemme har jeg en Samsung smart TV. Men på Samsung smart TV kan der ikke installeres Applikation NBA TV.

Og derfor vil jeg købe en  Android Smart TV Box (medieafspiller) for at kunne se NBA TV.

Er der nogen, der har et forslag? Hvilken model skal jeg købe (det skal ikke være en dyr model) ?
Eller er der en, som allerede bruger sådan en Android Tv Box, ?

I forvejen tak for hjælp

Mvh
Avatar billede perwolf Forsker
31. december 2020 - 12:12 #1
Hvad med at købe en Chromecast i stedet? Så installerer du Google Home og NBA på din telefon, og streamer på den måde. En alm. Chromecast kan købes til under 300 kr.: https://www.av-cables.dk/streaming-til-tv/google-chromecast-3-0.html
Eller hvis du vil have den kablet, så en Chromecast Ultra: https://www.av-cables.dk/streaming-til-tv/google-chromecast-ultra.html
Meget nem at sætte op via Google Home, og den bliver ikke forældet så hurtigt, som en Android Box, der formentlig ikke kører sidste nye version af Android.
Avatar billede xou1963 Juniormester
31. december 2020 - 13:02 #2
hej fandt denne android box
https://www.mytrendyphone.dk/shop/x96q-max-smart-android-10-tv-box-ur-259092p.html
men jeg Vil anbefale dig i at få en trådløs mus til dens ene usb port evt (eller med bluetooth)
bor du iøvrigt på midt sjælland
Avatar billede xou1963 Juniormester
31. december 2020 - 13:11 #3
læste lidt flere steder om appen nba har lidt svært ved at køre på android tvbox
så virker den med cast fra google ville det nok være bedre, men tjæk evt det på nettet før du køber en sådan
Avatar billede Erik K Ekspert
31. december 2020 - 20:34 #4
De Chrom Casts, der sælges i Danmark, kan ikke bruges til dette formål, da man ikke kan installere apps på dem.
Det gælder alle modeller, undtagen den sidste nye som ikke sælges i Danmark endnu.

Jeg går ud fra, at der skal bruges en VPN for at se NBA og så vil det ikke virke.

Det hjælper ikke at bruge en VPN på tlf/tablet - så kan man kun se det på tlf eller tablet, idet Chrome Cast jo ikke henter udsendelsen fra telefonen, men opretter forbindelse direkte til nettet via routeren.
Med nogen krumspring og ændringer i routerens opsætning vil det måske kunne lade sig gøre, men det fandt jeg alt for besværligt.
Med den nye Chrome Cast med Google TV kan man installere VPN og andre apps direkte på denne og så kører det. Jeg bruger den til at se bl.a. tyske og andre udenlandske kanaler.
Jeg ved ikke om appen til NBA findes til Android TV, men det formoder jeg.
Jeg købte min CC med G-TV hos Google i Tyskland og fik den sendt til en bekendt i Flensborg.
Den har sidste nye version af Android til TV - er en lille smule større end Ultra, men næsten samme form og så har den fjernbetjening.
Den kostede incl fragt kr 515,- og jeg har bestemt ikke fortrudt købet.
Avatar billede xou1963 Juniormester
01. januar 2021 - 18:26 #5
hej har lige prøvet med appen nba live steam 2k free (noget i den retning)
på en x96 max tvbox der er lidt ældre end den jeg før anbefalet.
ud over reklame kommer den til en side hvor der skal via paypal betales lidt for at se.
om den så vil blokere tratikken til usa ved jeg ikke da det ikke lige er mig at købe abonnent. Men der er INGEN problemmer med at indstallere den.
Avatar billede xou1963 Juniormester
02. januar 2021 - 15:00 #6
HVID DU KØBER DEN JEG SKRIV TIL DIG OM SKAL DU I GAVEKORT FELTET INDFØRE
M2021
SÅ FÅ DU 67 KR I REBAT