Avatar billede EmilChristensen Praktikant
04. januar 2021 - 04:01 Der er 9 kommentarer

Har intet internetstik, er det muligt at oprette en LAN-forbindelse?

Hej, jeg er for nylig flyttet i nyt hus og har indtil nu været nødt til at spille over trådløst netværk på min computer, da der intet internetstik er i væggen. Routeren er i den anden ende af huset, så det er utrolig bøvlet at trække et kabel hele vejen gennem huset. Jeg er utrolig træt af den dårlige forbindelse der nogen gange er med det trådløse internet, og kunne utrolig godt tænke mig, at spille på en kabelforbindelse i stedet for. Er der nogen muligheder for, at komme til at spille med LAN-kabel når jeg ikke har et stik til det i rummet?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
04. januar 2021 - 08:14 #1
Prøv at google det, jeg tænker at det som for nogle år siden var en del fremme over at kunne kører netværk via strømkablerne stadig findes.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. januar 2021 - 08:35 #2
Avatar billede INK Ekspert
04. januar 2021 - 08:39 #3
Du skal have fat i 2 powerline adaptorer. Findes i flere prisklasser og kvaliteter. Den ene placeres ved routeren og forbindes med kabel. Den anden placeres ved dit forbrugssted og forbindes med kabel til din pc. Begge skal sidde direkte i en stikkontakt (ikke forlængerledninger). Husk at vælge en model med kabelforbindelse i begge ender.
Avatar billede Mikael Ekspert
04. januar 2021 - 08:42 #4
En søgning på powerline i dette forum giver timers læsning ;)
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm?q=powerline
Avatar billede keysersoze Guru
04. januar 2021 - 13:30 #5
Jeg har tidligere kørt med powerlines og selvom det fungerede var det ikke super hastighed - mit umiddelbare bud vil være et mesh-netværk evt hvor enheden tættest på computeren bliver kablet til computeren.
Avatar billede kurt54 Ekspert
04. januar 2021 - 13:37 #6
Min erfaring med et billigt powerline sæt var at 100 Mbs grænsefladen (rj45) var flaskehalsen - hvilket vel er ok til de fleste formål.
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 14:08 #7
hej
jeg har et sæt tp link 2000 mpbs , men de er dyre i Danmark
anbefaler jeg dig at købe dem i Tyskland
https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3813.html?q=TP-LINK+Powerline+AV2000
dog bor jeg selv i et gammelt hus og der er tab fra et stik til andet via strømnettet
skal du måske for at få det mere optibal bruge bestemte stik og må måske trække et 5 m langt netværkskabel tiul en stikkontakt der giver mere internet. test hastigheden på de forskellige stik.
https://www.google.com/search?q=hastighedstest&oq=has&aqs=chrome.1.69i57j69i59j69i65j69i60l2.2809j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8
og køb af kabel
https://www.av-cables.dk/netvaerkskabel/
go dag til alle
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 14:11 #8
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 14:13 #9