Avatar billede Marie Mester
04. januar 2021 - 10:58 Der er 5 kommentarer

skrive sms på computeren

Jeg har læst, at jeg kan forbinde min smartphone med computeren for at skrive sms på computeren. Jeg er meget dårlig til smartphone. Jeg har  dog fået oprettet forbindelsen, og har nu Google Messager på computeren og  hentet Google Beskeder på Samsung smartphonen. Men kan ikke finde ud af at taste en sms ind. Når jeg åbner for at gøre det, bliver der ved at komme noget frem, hvor der står start gruppesamtale og så Oister kundeservice med telefonnummer. Men jeg skal ikke skrive til Oister, men kan ikke få slettet dette og få skrevet en sms tekst. Hvordan sletter jeg det vrøvl?
.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2021 - 13:58 #1
i messenger på pc er der i venstre del øverst din konto, ordet messenger og et skriv besked ikon.
derunder kan du starte et 'rum' og se, hvem der er online + dine øvrige kontakter.
Klik på en kontakt, og derefter på ikonet til højre for ordet 'messenger'
Samtalen er så i den højre del, hvor du også kan skrive til den, du klikkede på (nederst til højre) inkl indsætte smileys osv...
Avatar billede hjolsen Ekspert
04. januar 2021 - 16:10 #2
Gå ind på denne side på din pc https://messages.google.com/web , scan QR koden med din telefon (i sms  appen beskeder -->de 3 prikker -->beskeder på nettet)
så kan du sende og modtage sms'er via din PC . Husk din mobil skal være på wifi -netværk !
Avatar billede Marie Mester
04. januar 2021 - 23:42 #3
Jamen som jeg skriver, virker det. Jeg åbner Messages.google.com på computeren. Så vises alle mine sms'er fra min smartphone i venstre side af skærmbilledet, og foroven til venstre et blåt felt "start chat". Men problemet er, at når jeg trykker der, så kommer der et felt frem til at skrive i, men der står allerede  "start gruppesamtale" og nedenunder "Kundeservice Oister og deres telefonnummer". Men jeg skal ikke skrive ril Oister og hvad er det for en gruppesamtale? Hvordan får jeg slettet det vrøvl, så jeg har et blankt felt at skrive en besked i?  Det er det, jeg ikke ved og derfpr meget gerne vil have svar på.
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. januar 2021 - 07:41 #4
Det felt du kan skrive i står der ikke "Til" ?  Det er her du skriver nummeret på modtageren - tryk enter og der komme et felt at skrive selve beskeden i !
Det der står under gruppesamtale er de kontakter "beskeder" har fundet .

Har du prøvet at klikke på  en sms tråd i venstre side - så bør der også fremkomme en boks nederst i højre du kan skrive en ny besked i samme tråd !
Avatar billede Marie Mester
05. januar 2021 - 23:20 #5
Ja, nu har jeg prøvet at skrive et telefonnummer (også et jeg har), så kommer der frem "send til det nummer". Men der kommer ikke nogen skrivemulighed . Først når jeg trykker på den tekst, så kommer der et skrivefelt for neden, og jeg kan faktisk sende det jeg skriver som en sms. Men samtidig kommer der en hel del af mine billeder frem ovenover. Dem skal jeg da ikke sende. Hvorfor kommer de nu frem? Jeg har prøvet flere gange, og der kommer billeder frem hver gang.
Jeg vil da ikke have dem frem, hvordan undgår jeg det?