Avatar billede Peter Guru
04. januar 2021 - 15:49 Der er 7 kommentarer

Kap-stik

Hvad er et kap-stik? Er det TDC's fiberboks eller....?
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2021 - 16:40 #1
https://cubus-adsl.dk/elteknik/billedopslag/kapstik.php
så ud fra dit spørgsmål, så er det en eller...
KAP-stikket anvendes meget inden for installationer, der er koblet på telefonnettet
Avatar billede Peter Guru
04. januar 2021 - 17:00 #2
Man har lagt fiber ind i ejendommen og et firma i Ringsted har spurgt vores udlejer om det virker. Man referere til KAP stikket og der intet der virker her. Mediekonverteren er død. Resten af udlejerne er pensionister som næppe har opdaget at der er sat en TDC boks op, så dem kan jeg ikke spørge.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2021 - 17:26 #3
fra fiber ind i ejendom, og til den kabling, der kører til lejlighederne, så skal fiber-udbyders konverter virke, og hvis den testes ok, så er det jeres lokale kabling, der er gået galt (det kan så være det, firmaet i Ringsted efterspørger - hvis de har lagt det ind og følger op på kvaliteten)
Avatar billede Peter Guru
04. januar 2021 - 18:35 #4
Firmaet i Ringsted har jeg aldrig hørt om, men nu har de i hvertfald fået en mail fra mig om at det ikke duer. Fiberen skulle være aktiv fra den 28. november. Det er nok et kvalitetstjek. Jeg fik en elektriker til at trække et max. 20 m cat6 kabel og det blev testet med det samme, men en fejl i det kan næppe få mediekonverteren til kun at lyse i on lampen.
Avatar billede claes57 Ekspert
04. januar 2021 - 19:00 #5
det vil næppe skade, hvis du kontaktede udbyder af fiber også
Avatar billede Peter Guru
04. januar 2021 - 19:16 #6
Også min tanke at kontakte TDC fiber, men nu går jeg ud fra at Munck Forsyning kommer på besøg. Så kontakter de nok videre, men hvis TDC også får det at vide går det nok lidt hurtigere.
Avatar billede Peter Guru
05. januar 2021 - 13:47 #7
Een af de nærmeste dage kommer en tekniker fra Munck Forsyning som er ansvarlig fiberinstalatione i ejendommen. Han går ikke før det virker!

Kapstik = kabel afslutnings punkt

End of story + EOF.