Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
04. januar 2021 - 20:26 Der er 18 kommentarer

Jeg kan ikke komme på mit internet hele tiden. Og jeg kan ikke finde min dns serverer eller default gateway

Hej.

Jeg har problemer med at komme på mit internet. Jeg er ikke Selig kvik omkring dette emne, så vil måske have en smugle svært ved at forstå forskellige ting.

Jeg bruger et ethernet kabel til at få internet til min computer. Jeg har nogle gange internet og andre gange har jeg det ikke.
Når jeg skriver ipconfig/all inde i kommandoprompten er der blankt ved default gateway of dns serverne står som (fec0:0:0:ffff: :2%1)

Jeg har prøvet at følge nogle guides online. Fx at skifte mit kabel, sætte ipen til at automatisk finde sig selv og opdatere mit netværkskort. Intet har virket indtil videre.

Jeg vil sætte pris på al den hjælp jeg kan få.

Mvh. Jacob V. S.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. januar 2021 - 09:55 #1
Kontroller følgende
Gå til Netværksforbindelser (Windows 10)
Højreklik på Ethernet forbindelsen (LAN forbindelse) > Egenskaber > TCP/IPv4 > Egenskaber
Står den til "Hent automatisk en IP-adresse"??
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 13:47 #2
måske er din router der laver rod i det !
på den som du sikkert ved er der en reset knap som med en kuglepen kan trykkes ind.
hold den reset knappen inde i 2 min mens der er strøm på router
genstart router.......
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
05. januar 2021 - 14:07 #3
Rune1983:
ja den står til "Hent automatisk en IP-adresse", har også før prøvet at selv inputtet de rigtige værdiger deri før, men det virkede heller ikke.

xou1963:
jeg har prøvet det med at resette routeren men det har ikke kunne fixe problemet indtil videre.
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 14:15 #4
osse 2 min holde den inde
et lille tryk er ikke nok
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. januar 2021 - 14:56 #5
Hvilken udbyder anvender du til internet? (Fx. har jeg selv Stofa fiberboks router. Her der 1 port hvor internet kommer igennem. Andre porte er det til henholdvis TV og andet.)
Prøvet at skifte netkabel?
Er der switch imellem computeren og routeren?
Har du andre routere på netværket?
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
05. januar 2021 - 18:27 #6
Rune1983:

min internet udbyder er yousee

jeg har prøvet at skifte kabel før, men de så ikke ud til at virke.

jeg forstår ikke helt hvad du mener med en switch imellem min computer og routeren. men jeg har et langt kabel som køre direkte fra routeren in i min computer. håber det svarede på spørgsmålet?

der er kun en routere som er på netværket.
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 20:56 #7
prøv via usb
https://www.avxperten.dk/usb-wifi-adapter/?gclid=CjwKCAiAudD_BRBXEiwAudakX_VlLIROZbfnWQ2cJ_dzPbOUBGLxJhyGlCzB13Kz-jJjVxF5dOCpFBoCuf0QAvD_BwE
måske kan det vise om det er yousee ( har selv ) eller din pc der svigter.
hvor i landet bor du ......
Avatar billede xou1963 Juniormester
05. januar 2021 - 20:58 #8
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
06. januar 2021 - 07:23 #9
Xou1963:

Tak for tippet omkring USB. Hurtig spøegamål: kan USBet side i hvor som helst i pcen og vil den stadig virke vis pcen er et godt stykke væk fra routeren og har 3 -  4 væge imellem sig?

Og jeg bor i Nordjylland. Mere specifikt Mors ø
Avatar billede xou1963 Juniormester
06. januar 2021 - 20:08 #10
jeg tror du skal lade være med det...med mindre usb har en kraftig antenne
kan du ikke rent fysisk flytte pc ret tæt på router og prøve med et kort kabel.
evt en bærbar istedet for at forsøge
jeg har osse yousee og bruger et langt kabel fuldstændigt fejlfrit
har du en gammelt router kan du altid kræve en ny af "de super gode "
yousee folk.måske er det løsningen at få en anden router.
der er selvfølgelig osse mulighed for et nyt netkort - penge op af lommen -
se f.eks her
https://www.pricerunner.dk/cl/117/Netvaerkskort-Traadloese-adaptere
husk det skal passe til din pc og være med kabel.
ved ikke lige om denne er en mulighed
gå ind i bios og sæt det omborne netværkskort til enable afslut bios med f10
har du kigge i enhedhåndtering om det er deaktiveret...eller måske ikke er der er det nok fordi det mangler i bios.
jaja forslag er der nok af men l ø s n i n g e n ....ja
men du skal ihvartfald finde nogetr via ipconfig og ping for den sags slyld
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
09. januar 2021 - 17:26 #11
jeg siger tak for tippet omkring ideen om at købe nyt netkort

ny info, ved ikke om det kommer til at betyde noget men, over de sidste 5 dage har mit internet virket nogle lunde fint indtil i dag hvor jeg ikke længere havde det. over de 5 dage havde jeg mistet mit internet i omkring 10 sekunder på tilfældige tidspunkter om dagen. og derefter fået det igen.

kan det indikere noget omkring hvor problemet ligger?
03. februar 2021 - 21:49 #12
Hej

Tror måske jeg ved hvad der er galt, må jeg komme ind med teamviewer, så jeg kan kig på det?

Mvh Christian Josiassen
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
05. februar 2021 - 07:50 #13
hej Christian Josiassen, tak for tilbagemeldelsen

jeg er ikke særlig glad for og heller ikke sikker nok til at bruge teamviewer, ikke for at sige at du vil hæmme min PC, men jeg vil bare gerne være på den sikre side.

jeg ville sætte stor pris på det, vis jeg i stedet kunne få en form for guide eller liste hvori jeg kunne give dig information tilbage eller finde en løsning ud fra det.

jeg undskylder for en lidt sen tilbagemeldelse

Mvh. Jacob V. S.
05. februar 2021 - 16:58 #14
Hej

Det helt okay, men har problemet udviklet sig?

Mvh Christian Josiassen
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
05. februar 2021 - 17:17 #15
hej

når jeg ikke kunne få internet plejede der ikke at være nogen ip adresse og gateway, (når jeg skriver ipconfig/all i kommandoprompten), men nu hvis der ikke er internet er der stadig en ip adresse, og infoen der står der er det samme som når jeg har internet.

lige nu står min pc til at finde ip osv. automatisk, men jeg har også prøvet at skrive de rigtige informationer ind selv, men det virkede heller ikke

de tidspunkter jeg oftest ikke har internet længere er om morgenen når jeg tænder min PC (det er dog ikke altid at jeg ikke har internet), jeg plejer at på internettet tilbage hvis jeg slukker og tænder routeren, men de forsvinder igen enten dagen efter eller et par dage efter. der er også nogle gange hvor jeg bare mister det et tilfældigt tidspunkt på døgnet.

håber det giver en smule mening det jeg sagde.

Mvh Jacob V. S.
05. februar 2021 - 17:23 #16
Hej

Hvilken router har du?

Mvh Christian Josiassen
Avatar billede Jacob V. S. Juniormester
05. februar 2021 - 18:50 #17
hej

jeg bruger yousee, hvilken specifikke model hved jeg ikke.

Mvh Jacob V. S.
12. februar 2021 - 08:38 #18
Hej

Kan du sende et billede af den til min mail: christian@henire.dk

Mvh Christian Josiassen