Avatar billede Peter463 Juniormester
04. januar 2021 - 22:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Signifikant packet loss og ping spikes (Stofa). Bevist med pingplotter?

Hej, har overvejende oplevet lag spikes i programmer (mest spil). Hertil har jeg brugt pingplotter til at finde ud at hvad der er galt.

Lidt baggrund: har ethernet forbindelse til mit modem samt 100/100 internet, har ikke noget program der kører i baggrund og får mine resultaterne til at se sådanne ud. Har prøvet at reset routeren/modemet uden held. Derudover har jeg også fibernet.

Hvad er sandsynligheden for at få dette fikset? Jeg er slet ikke ekspert i netværk så at forstå resultaterne tog mig noget tid samt hjælp fra google. Det ser ud til at det bliver slemt efter 18:00 tiden hvor folk er hjemme og bruger deres devices går jeg ud fra?

Lavede en test i formiddags men der var slet ikke rigtig noget at komme efter. Testen kan ses her https://i.imgur.com/GpQGPu8.png.

Lavede igen en test der kørte fra kl 16 til 21:20. Her kommer det interressante. Testen her ses opsummeret over en periode af 6 timer. https://i.imgur.com/k9AJljF.png.

Her ses den med 3 timer hen mod aftenen. https://i.imgur.com/lxadR5r.png

Her ses en progressiv oversigt over packet loss som bliver værre over tid. https://i.imgur.com/rMCQene.gif

Er der realistisk at ringe til stofa, vise disse beviser med hensigt på at snakke med en der er undskyld jeg siger det men kompetent nok? Eller hvordan skal jeg bære mig ad.

Tak på forhånd.

Mvh Peter.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
05. januar 2021 - 14:40 #1
Jeg synes ikke at det på nogen måde kan skade at tage fat i stofa.
Avatar billede SmokeyJoe Novice
05. januar 2021 - 22:02 #2
Hej Peter.
Jeg (+2 andre) har præcis det samme pronblem som dig. Høj packet loss om aftenen og intet om dagen. Har netop skrevet til Stofa i håb om at de vil kigge på problemet. Jeg har også kørt med PingPlotter som viser at der er mellem 6-15% packet loss om aftenen. Vi har alle Stofa Fiber og bosat i Sønderjylland. Giv endelig besked her hvis du hører noget fra dem
Avatar billede Peter463 Juniormester
06. januar 2021 - 08:24 #3
Er også selv bosat i sønderjylland, det er da træls at det ser ud til at påvirke andre end mig så måske er det et større problem og på den måde ved jeg ikke lige hvor hensigtsmessigt det er at håbe på at stofa fixer det. Lavede et opslag om mit problem på et engelsk forum i håb om at få nogle svar og der var der også en der mente at de måske var et større probem. Men altså håber da at stofa vil anerkende at der er noget galt.

Skrev en mail til dem i går og vedhæftede mine fund, får svar den 8. eller noget i den stil, hvis de altså overhoved vil kigge på mine resultater :-) ellers ringer jeg ind.

Vedhæfter et link til mit engelske opslag hvis det interreserer dig. Konklusionen er den samme som i dette opslag men er lidt mere i dybdegående med detaljerne. https://forums.tomshardware.com/threads/severe-ping-spikes-how-do-i-fix-them.3676593/
Avatar billede robse12 Praktikant
06. januar 2021 - 14:37 #4
Nej hvor sjovt, er også bosat i sønderjylland og oplever nøjagtig samme problem som i gør. Nu har jeg sat i kø til deres teknisk support i over en time og har lidt givet op på det. Det er jo til grin det her!
Avatar billede SmokeyJoe Novice
06. januar 2021 - 15:14 #5
Giv endelig besked hvis det lykkedes dig at komme igennem til noget support Robse - Jeg har sendt dem en mail i går med beskrivelse af problemet og vedhæftede pingtests, men har endnu ikke hørt noget fra dem.
Prøver at lave en test i PingPlotter igen her fra sen eftermiddag og hen over aftenen så de kan få det og se at der er et problem hver aften med store packet loss problemer.
Avatar billede SmokeyJoe Novice
06. januar 2021 - 22:14 #6
Nu har jeg også kørt en test over flere timer hertil aften og det er tydeligt at se at det går galt fra ca. kl 19 og frem. Så må vi bare håbe at Stofa har tænkt sig at gøre noget

https://i.imgur.com/2EE7wSN.png
https://i.imgur.com/VMoImbW.png
Avatar billede Peter463 Juniormester
07. januar 2021 - 00:14 #7
Kørte også lige en, https://i.imgur.com/mdDNabb.png, samme problem men havde egentlig ikke forventet at det var blevet bedre ;(
Avatar billede Peter463 Juniormester
08. januar 2021 - 10:26 #8
Avatar billede SmokeyJoe Novice
08. januar 2021 - 11:17 #9
Har du sendt en mail til dem eller hvor har du fået den besked Peter? Jeg har forsøgt at ringe til dem her i formiddag men den vil ikke engang ringe op - Går bare direkte til optaget
Avatar billede Peter463 Juniormester
08. januar 2021 - 12:17 #10
Ja skrev en mail til dem samme dag som jeg lavede det her indlæg, de sagde at de ville svare i dag (fredag) men så fik jeg den der besked haha
Avatar billede SmokeyJoe Novice
08. januar 2021 - 12:38 #11
Jeg sendte en mail d 5 januar til fiber@stofa.dk og jeg har også skrevet til dem på i deres Facebook chat, men har ikke fået respons nogle af stederne. Giver lige en heads up her når der forhåbentlig engang kommer en respons fra dem? :-)
Avatar billede Peter463 Juniormester
08. januar 2021 - 12:42 #12
Skal også nok holde indlægget opdateret med min process med stofa
Avatar billede robse12 Praktikant
08. januar 2021 - 21:20 #13
Update: Har ikke oplevet packet loss i nogle af de spil som jeg spiller (Rocket league eller Warzone) i dag
09. januar 2021 - 16:21 #14
Nå...  Kan se at jeg ikke er den eneste og at der nok er en rød tråd i hvor problemet ligger.  Har også siddet i kø til Stofas tekniske supporet i uendeligheder uden at komme igennem.. Satme op af bakke
Avatar billede SmokeyJoe Novice
09. januar 2021 - 21:38 #15
Det ser væsentlig bedre ud hos mig i aften - Der er kun et par enkelte pakker det er smidt et par stedet.
https://imgur.com/a/6Bt3EXi

Har i andre også oplevet at det er blevet bedre?
Jeg håber det er en fix de har lavet så problemet ikke kommer igen :)
Avatar billede Peter463 Juniormester
10. januar 2021 - 08:15 #16
Kører pingplotter igen i aften for at tjekke men dine resultater ser da væsentlig bedre ud.
Avatar billede Peter463 Juniormester
11. januar 2021 - 21:23 #17
Ser ud til at stofa har midlertidigt fikset deres internet. https://i.imgur.com/TXDHz7W.png
Avatar billede Peter463 Juniormester
12. januar 2021 - 17:09 #18
Der er vel ikke meget at gøre. I det mindste indrømmer de at der er/var noget galt :). https://i.imgur.com/OwKnuEY.png