Avatar billede H G Novice
05. januar 2021 - 21:03 Der er 15 kommentarer

Har fået trukket beløb via PayPal som jeg intet kender til

Hej.

Jeg har fået trukket beløb på 12,50kr og det er en transaktion jeg ikke kender til. Når jeg går ind og kigger på oplysningerne for transaktion så står der Storbritannien og visa-transaktion og det er blevet betalt 2. Januar 2021, og samtidig med det så kan jeg heller ikke slette min PayPal konto overhovedet og jeg har ikke brugt PayPal konto i flere måneder. Kan i fortælle mig om jeg er blevet hakket om det er svindel der foregået? Jeg har osse skrevet til min bank om hvorvidt jeg skal spærrer kortet, men ville osse gerne prøve søge hjælp herinde.

På forhånd tak.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. januar 2021 - 21:17 #1
Henvend dig til din bank, er det bedste råd. Ring til kortstop:

https://www.nets.eu/dk-da/kontakt/Pages/Kortsp%C3%A6rring.aspx

Prøvede selv at blive lænset fra omkring 4300 kr. for tre år siden. Dengang var det nogen der havde været på hotel i Paris og havde været ude at køre i tog med Deutshe Bahn.
Jeg fik alle mine penge tilbage.
Avatar billede H G Novice
05. januar 2021 - 21:22 #2
Tak for svar.

Jeg har skrevet en besked til min Bank. Jeg har lavet den verificering dengang jeg skulle bekræfte mit kort og nu så har den bare automatisk trukket beløb. Jeg afventer svar fra min bank. Men ja jeg tror muligvis jeg skal spærrer mit kort og få tilsendt nyt for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede H G Novice
05. januar 2021 - 21:23 #3
Kan du så muligvis osse fortælle mig hvorfor den ikke lader mig slette min konto? Der er intet på min PayPal konto der gør den ikke kan slettes
Avatar billede kurtba Ekspert
05. januar 2021 - 21:28 #4
Hvorfor kontakter du ikke paypal og spørger dem, hvorfor der er trukket penge og evt. protesterer mod denne betaling.
Jeg bruger selv paypal og har en enkelt gang været ude for, at en forsøgte at snyde mig.
Så skrev jeg til paypal - som jo tilbageholder pengene i en periode - og protesterede. Så fik modparten mulighed for at udtale sig osv., og det endte med, at jeg uden de store problemer fik alle mine penge tilbage.
https://www.paypal.com/dk/home
Avatar billede H G Novice
05. januar 2021 - 21:36 #5
Jeg har osse skrevet til PayPal omkring det. Jeg afventer osse svar fra dem, men spørgsmålet er om de kan gøre noget når transaktionen er fuldført? Jeg opdagede først her til aften at det var sket.

Jeg er osse bare stødt på en del udtalelser om at PayPal ikke er de bedste at skrive til da de ikke er så stor en hjælp.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
05. januar 2021 - 22:21 #6
Avatar billede 50ccm Juniormester
05. januar 2021 - 23:34 #7
Hej

Med hensyn til de 12,50 fandt jeg dette på paypals hjemmeside ved ikke om det giver mening i dit tilfælde.
http://www.homehost.dk/url/pic1.jpeg

med hensyn til og lukke en paypal konto fandt jeg dette:
http://www.homehost.dk/url/pic2.jpeg

VH
Kim
Avatar billede 50ccm Juniormester
05. januar 2021 - 23:38 #8
Prøver lige igen.

Med hensyn til de 12,50 fandt jeg dette på paypals hjemmeside ved ikke om det giver mening i dit tilfælde.
http://www.homehost.dk/url/pic1.jpg

med hensyn til og lukke en paypal konto fandt jeg dette:
http://www.homehost.dk/url/pic2.jpg

VH
Kim
Avatar billede H G Novice
06. januar 2021 - 00:00 #9
Sagen er bare den at jeg ikke har tilsluttet et kort inde på PayPal, da jeg har fjernet mit kort derinde fra og det gjorde jeg får lidt mere end et år siden som jeg lige husker det. Hvordan kan den så alligevel trække beløb?

Med hensyn til lukke kontoen har jeg fulgt de trin du henviser til i linket, men den vil ikke lade mig få slettet konto.
Avatar billede 50ccm Juniormester
06. januar 2021 - 00:33 #10
Ok det var bare det info jeg lige kunne finde omkring dine spørgsmål, der er nok ikke andet og se hvad paypal svare dig.

At du har fjernet dit kort fra din konto er jo ikke ensbetydende med de ikke har dine kort data mere!!

VH
Kim
Avatar billede H G Novice
06. januar 2021 - 00:36 #11
Jeg har kun hørt dårligt om PayPal. Skulle aldrig have oprettet mig derinde.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. januar 2021 - 08:24 #12
#11 Meget forståeligt - linket i #6 taler sit tydelige sprog.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. januar 2021 - 10:45 #13
Få banken til at blokere for PayPal og glem alt om de 12.50 kr. Det er ikke umagen værd for så lille et beløb.
Avatar billede INK Ekspert
06. januar 2021 - 11:04 #14
Jeg anvender helst PayPal ved handel i netbutikker, så er jeg sikret tilbagebetaling såfremt forretningen svigter. Har brugt det i mange år uden problemer.

De 12,50 kr får du jo igen efter registreringen. Det er en teknisk nødvendighed for at kontrollere, at kortet virker.

Det er nok primært utilfredse kunder, der anmelder på Trustpilot. Som tilfreds kunde har jeg ikke anmeldt 😀.

Jeg vil hellere et stort i mine øjne velrenommeret selskab har mine kreditkortoplysninger, end mange små og måske dubiøse selskaber.

Har kun én gang haft problemer med et kreditkort, hvor et amerikansk udlejningsfirma et halvt år senere pludseligt hævede et beløb. Det var selvfølgelig svindel, og ved anmeldelse til min bank fik jeg pengene retur inden for 24 timer. Det er selvfølgelig en god idé, at holde øje med sine bankkonti 😂
Avatar billede mort1 Ekspert
06. januar 2021 - 12:32 #15
Har præcis samme erfaring, med hensyn til misbrug af kreditkort, som ink #14 nævner - men jeg har i øvrigt også et par gange, via PayPal, fået penge retur for produkter, købt på nettet, som ikke svarede til det lovede.
Enig i, at det nok primært er de utilfredse der har størst behov for at fortæller om deres erfaringer på Trustpilot, hvilket jo er meget forståeligt.