Avatar billede larsenan Juniormester
06. januar 2021 - 17:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk Switch 16 port

Hej , jeg har et nyt hus med 16 Ethernet stik i alt. jeg vil derfor købe en Netværk Switch 16 port, som skal hænge vægophængt i teknikrum hvor alle kabler er samlet i en boks med 16 udtag.

det må gerne være god kvalitet uden det er alt for dyrt. jeg har ingen kamera som kræver poe , så det behøver den vel ikke have så ?
Hvis jeg får brug for det senere kan jeg måske købe i tillæg en 4 port switch med poe ?
Jeg har prøve at ringe til salgssteder men får ikke meget information , kun køb en med (TP-link) hvad vil det egenlig Sige ?

derudover har jeg brug for en splitter hvor der kan komme 2 eller 3 stik ud af et kabel, men har vil jeg også have god kvalitet og ikke nøjes med 100mp
noget som dette f.eks https://www.av-cables.dk/netvaerksadapter-kabel/rj45-splitter-1-x-rj45-til-2-x-rj45.html de kan fås med 3 udgange/indgange

Er der nogen der har god viden inden for dette og kan give nogle gode anbefalinger?
Hvad med denne https://www.avxperten.dk/netvaerk-switch-1000-mbps/netvaerks-switch-16-port-gigabit-sort-tp-link.asp
så er der den lidt dyre som reklamrere  med at den kan tilpasse datamængten bedre men den bruger mere strøm
https://www.avxperten.dk/netvaerk-switch-1000-mbps/netvaerk-switch-16-port-1000mbps-tp-link.asp
Avatar billede hjolsen Ekspert
06. januar 2021 - 17:42 #1
Glem splitteren og sæt en billig 4-5 port switch op i stedet så du beholder 1000mp !
Hvis du har brug for QoS, VLAN, Port mirroring (på lan siden) skal du selvfølgelig vælge en med det !
Avatar billede larsenan Juniormester
06. januar 2021 - 19:03 #2
ok du mener det vil blive lige så godt at sætte en 4-5 port switch for enden af et ca 12m langt catch 6 kabel ? Jeg har hørt det var bedst switch sad tæt på router, men det gør min hoved switch på 16  udtag jo også.
jeg har lige fået fibia 200/200 på kampagne, men vil måske gå ned til 50/50 som er et tilbud il sommerhus ejere (bor hele året)
hvis jeg streamer og downloader samtidig kan en sådan  switch finde ud af at fordele signalet så streaming ikke hakker eller skal man have en adminstreret ?
Den lidt dyre switch stod der den var god til at give den datamængde der var brug for
Avatar billede larsenan Juniormester
16. januar 2021 - 23:39 #3
tak til hjolsen, det fungere fint med 16 port switch ved router, og en 5 port ved tv