Avatar billede huddie Professor
11. januar 2021 - 10:50 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Billedstørrelse

Hej Eksperter,

Hvad er den normale Kb-størrelse for et billede der skal på en hjemmeside?
Et er at jeg justere på højde og bredde, samt opløsning hvis det er for stort til at køre på en hjemmeside.

Så hvad er minimum og maximum for Kb-størrelse af billeder til hjemmesider?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Huddie
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. januar 2021 - 13:11 #1
Der er ingen skrevne regler om hvor stort eller lille et image skal väre. Men komprimer det så meget som muligt uden det går nävnevärdigt ud over kvaliteten.
Avatar billede Ocean76 Juniormester
11. januar 2021 - 13:46 #2
Jo mindre billeder fylder, jo bedre er det for hastigheden af dit website, som i dag er super vigtigt. På den anden side, skal websitet og design også være indbydende og lækkert. Så det er er med at finde en balancegang. Der er ikke en bestemt max eller minimum størrelse.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
11. januar 2021 - 15:27 #3
Antal kilobyte siger kun, hvor meget filen fylder på disken.
Stærk eller svag komprimering ændrer ikke på antal pixel, som er det eneste der har betydning for hastigheden.
Så kun billedstørrelsen har betydning, ikke komprimeringsgraden.
Avatar billede onlineadvertising Praktikant
24. januar 2021 - 21:36 #4
Jeg bruger tit denne side hvis det er et jpg eller png billede: https://tinypng.com/