Avatar billede Asger TP Juniormester
12. januar 2021 - 14:50 Der er 3 kommentarer

Intern Harddisk

Kan man godt tage en intern harddisk fra en gammel pc, med data på. Også sætte over i en ny, samt at dataen kommer med?
Avatar billede INK Ekspert
12. januar 2021 - 14:58 #1
Ja, det virker almindeligvis fint. Du kan dog ikke bruge styresystemet på den gamle disk.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2021 - 15:42 #2
Hvis det er win10 og den ikke vil boote selv, så kan du bare prøve at boote på en usb-stick med win10, og bede den om at opgradere / reparere. Det bevarer data, og drivere til standard-pc’er kommer med. Så skulle den kunne boote på harddisken og selv hente nyere/bedre drivere på nettet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. januar 2021 - 17:54 #3
Windows 10 kan som regel godt komme i luften, selv om installationen flyttes til en ny PC. Men der skal selvfølgelig efterinstalleres drivere. Ellers er tricket som Claes57 kommer med formentlig brugbart.

Er det kun data du er interesseret i, har ink ret.

Dog bliver det mere og mere almindeligt at også private krypterer harddiskens data, eks. med bitlocker. Er data krypteret, kan du IKKE læse det på en anden PC.

Så svaret er ja, men....