Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 04:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

E-mail stopper med at virke

Hvorfor virker min e-mail pludselig ikke mere?

Jeg har ikke ændret noget. Har virket som den skal. I dag gør den pludselig ikke mere.
Den bliver ved med at sige der er fejl i brugernavn eller adgangskode, selv om det ikke er rigtigt. Har tjekket igen og igen.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 04:04 #1
Det er Outlook 2019.
Avatar billede stjans Guru
13. januar 2021 - 08:37 #2
Kører du IMAP ?.

Hvis ja - så prøv at slette din emailkonto i outlook og oprette den igen.
Avatar billede fase Professor
13. januar 2021 - 10:32 #3
Jeg har samme fejl på min windows mail. Jeg kan ikke åbne mails. Jeg kan heller ikke logge på kontoen i Thunderbird. Måske har Microsoft et problem.
Avatar billede INK Ekspert
13. januar 2021 - 12:54 #4
Hvem leverer mailkontoen? Gmail, Outlook, Hotmail, YouSee eller?
Avatar billede fase Professor
13. januar 2021 - 13:33 #5
Kontoen er xxxx@outlook.dk. Når jeg åbner kontoen på en ikke helt opdateret computer virker kontoen. Windows har en opdatering der hedder 20H2 fra maj 20.
Avatar billede INK Ekspert
13. januar 2021 - 14:11 #6
Har du opdateret til 20H2 og alle opdateringer herefter, inklusive opdateringer til Officepakken? Under avancerede indstillinger kan du slå opdatering af andre Microsoft produkter til.
Der er kommet en ny opdatering i dag.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 18:01 #7
Det er POP via en Outlook på nettet.
Modtag opdateringer til andre Microsoft-produkter, er slået til.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 18:03 #8
Har prøvet at skifte password. Ikke at slette og oprette den igen.
Avatar billede INK Ekspert
13. januar 2021 - 20:12 #9
Har du prøvet at reparere din Outlook installation? Gå i kontrolpanel, programmer, højreklik på Microsoft Office og vælg reparér.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 21:09 #10
Det har jeg nu. Og har også fortrudt jeg lyttede til det. Nu skal jeg til at aktivere licensen på ny, hvilket er et mareridt. Kan faktisk ikke huske hvordan jeg gjorde. Øv. øv og øv.

E-mailen problemet løste det ikke.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 21:10 #11
Skulle have prøvet at slette kontoen og sætte den op igen, i stedet. Nu er mine problemer større end før.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 21:16 #12
Fandt min Product key. Var ellers sikker på jeg havde mistest den.

Reparationen løste ikke e-mail problemet. Forsøgt både offline og online reparation.
Avatar billede Temco Professor
13. januar 2021 - 21:27 #13
Det fungere heller ikke at slette kontoen og oprette den igen. Den nægter med det samme at acceptere password.

Jeg har prøvet at logge på postkassen på nettet. Det fungere. Så ved password er korrekt.
Avatar billede stjans Guru
14. januar 2021 - 08:20 #14
Så er det muligvis serveregenskaberne der skal rettes (portnumre mv.).
Avatar billede Temco Professor
15. januar 2021 - 19:39 #15
Det er de samme som da det virkede. Har ikke ændret noget.
Avatar billede Temco Professor
20. januar 2021 - 18:50 #16
POP-indstilling.
Server name: outlook.office365.com
Port: 995
Encryption method: TLS

SMTP-indstilling.
Server name: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption method: STARTTLS

Derefter beder den om password, som jeg indtaster korrekt.

Det virker bare ikke.
Avatar billede Temco Professor
21. januar 2021 - 17:18 #17
Det virker ikke, fordi det er noget lort. Det er svaret = løsningen.