Avatar billede Schachtone Seniormester
13. januar 2021 - 12:08 Der er 2 kommentarer

Remote Desktop (RDP)

Har 3 stort set identiske servere som jeg gerne vil RDP ind på fra min laptop.

Server 1 kan jeg sagtens RDP ind på men ikke på 2 og 3
til gengæld kan jeg RDP ind på server 1 og derfra RDP videre til server 2 og 3.

Har tjekket diverse firewall settings at RDP er aktiveret/tilladt.
som sagt så er de ud over navn og IP stort set identiske i opsætning.

Er der et lille flueben jeg har overset eller har i andre ideer ?
13. januar 2021 - 14:10 #1
Jeg ved det ikke, men kan dette hjælpe dig?

https://www.rootusers.com/how-to-enable-remote-desktop-in-windows-server-2016/

Select users?
Avatar billede supportsiden Professor
16. januar 2021 - 22:38 #2
Jeg går ud fra at du mener RDP in til server udefra.
RDP kører default på port 3389
Du skal derfor skifte RDP port på to af serverne til 3390 og 3391
og samtidig lave regler i firewall der korresponderer.
Skift af RDP port : https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/remote/remote-desktop-services/clients/change-listening-port
MEN : 3389 er en af hackernes ynglings mål, så du bør låse RDP adgang til kun at komme fra een specificeret WAN IP adresse.
Jeg ville holde mig til f.eks. Splashtop eller VPN + RDP