Avatar billede juhl Mester
16. januar 2021 - 18:55 Der er 4 kommentarer

Foto fremviser til Windows 10 PC med mulighed for Chromecast

Hej.
Jeg vil gerne kunne se billederne på min Windows PC på mit fjernsyn, hvor jeg har Google Chromecast.
Jeg kan bruge Google browseren, men så kun se ét billede ad gangen.
Findes der en app, hvor man kan åbne mapperne i "Billeder" og se dem vha. Chromecast i den rækkefølge, de ligger på PC'en?
Og uden, at man skal uploade alle billeder først til "skyen"!
//Thomas Juhl
Avatar billede kurtba Ekspert
16. januar 2021 - 19:14 #1
Mig bekendt kan du bare bruge den indbyggede app billeder. Den tager næste billede frem hver gang du trykker på pil til højre.
Selve appen har ikke direkte adgang til Chromecast, så i stedet gør du følgende.
Installerer Chrome på din pc. Starter Chrome og går op i højre hjørne og trykker på de 3 prikker. Herefter vælger du cast.
Herefter vælger du Kilder og herunder vælger du at caste skrivebord.
Herefter vælger du Chromecast. Det er vigtigt at du vælger denne rækkefølge.
Herefter castes alt det du ser på din pc til din Chromecast og derfor også din app Billeder.
Avatar billede falster Ekspert
16. januar 2021 - 23:24 #2
Avatar billede ebea Ekspert
17. januar 2021 - 10:48 #3
En anden mulighed er, hvis du har Google Home App (stemmestyring i hjemmet), at du så kan konfigurere Google Foto, til at vise de billeder du udvælger, som derefter så  vises på dit TV (når det er opsat i Google Home App'en).
Disse billeder sendes til din Google Foto konto, som så viser dem i den rækkefølge du ønsker (kan opsættes individuelt). Dette gælder også hvis du har en Google Hub med skærm, hvor samme billeder også vil vises.
Avatar billede juhl Mester
17. januar 2021 - 17:39 #4
Hej
Tak for de gode forslag. Jeg prøver #1 og ser og håber på, at det vil lykkes. Mht. #2 har jeg arbejdet med VLC for at få det til at lykkes. Det lykkedes mig at finde punktet, hvor man caster, og jeg fik kopieret en række filer til VLC's område. Men VLC kunne ikke konvertere JPEG formatet særlig godt, så det lykkedes desværre ikke. Og mht. #3 har jeg ikke stemmestyring i hjemmet, så den duer desværre ikke.