Avatar billede Ganeshas hånd Juniormester
19. januar 2021 - 18:25 Der er 4 kommentarer

Gps og virusprogram

Hej med jer :-)

Jeg har netopbfået ny computer og vil smide lidt penge efter et virusprogram og noget sporing såfrem computeren skulle blive stjålet. Har i nogen foreslag ? Evt med begge ting inkkuderet i samme ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. januar 2021 - 18:48 #1
Er det windows 10 har du find min enhed - hvilket dog kræver du bruger en microsoft konto. GPS har din computer nok ikke -kan dog tilsluttes med men vil nok blive pillet fra hvis ekstern.  Placeringstjenesten kan dog bruge andre metoder til lokalisering.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. januar 2021 - 18:57 #2
Hvis 'ny bruger' starter med at formatere disken, så hjælper dit virus/sporingsprogram ikke meget. Gå bare ud fra, at det første, der sker, er at pc nulstilles.
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2021 - 21:20 #3
Som antivirusprogram kan du blot bruge det i Windows10 indbyggede program. Det er efterhånden på niveau med de fleste købeprogrammer.
Avatar billede kurtba Ekspert
19. januar 2021 - 22:51 #4
Enig med #3 - den indbyggede defender er rigelig, ingen grund til at spilde penge på det.
Der findes et gratis sporingsprogram, som du kan installere på bl.a. bærbare computere.
https://preyproject.com/
Det kan spore pc.en, medmindre #2 får ret. Derudover kan man låse den udover den indbyggede sikkerhed. Så er det kun ejeren, som kan låse den op og komme til data. Man kan også få den til at give lyd, hvis man ikke lige kan finde den og vil spore den i nærheden af, hvor  man er.