Avatar billede swaco Seniormester
21. januar 2021 - 16:11 Der er 5 kommentarer

Outlook 2007

Hej
en der har en løsning på det her.

bruger outlook 2007 som mail klient,
min mail adr. har jeg ved gmail, har brugt det i flere år, men nu kan jeg ikke opsætte gmail i outlook 2007, har prøvet at slette konto op til flere gange i outlook, men den bliver ved med at komme angive

skriv brugernavn og adgangskode har prøvet at skrive det enorm mange gange
kan fint logge ind på telefon tablet m.m.
Avatar billede swaco Seniormester
21. januar 2021 - 16:26 #2
bsn

jeg går ud fra at det du har sendt er det samme som jeg har fundet på dansk
har prøvet flere af googles løsnimnger uden held
Avatar billede perwolf Forsker
21. januar 2021 - 16:38 #3
Og helt elementært, så er enten pop3 eller IMAP slået til i Gmail?
Avatar billede swaco Seniormester
21. januar 2021 - 16:48 #4
hej
har løst problemet, outlook 2007 er ikke godkent hos google.
så ondstillinger i gmail  skal sættes til anvend mindre sikre apps

men tak for jeres indlæg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. januar 2021 - 17:09 #5
Som du selv har fundet ud af, er Outlook 2007 meget gammel, og mangler de sikkerhedsfunktioner man regner for basale i dag.

Dermed vil du være eksponeret for flere og flere forsøg på angreb (phishing mails m.m.), uden at kunne gøre noget ved det.

Rådet - drop Outlook. Find evt. en gratis mail-klient, eks. https://www.thunderbird.net/da/ - selv min 82 årige far har vænnet sig til den... - og husk at slå adgang for usikre apps til igen på din Google konto.