Avatar billede huddie Professor
25. januar 2021 - 08:12 Der er 7 kommentarer

Omrokering af hjemmesider

Hej Eksperter!

Jeg ved ikke om mine tidligere forklaringer på dette problem har været uklare, men vi nåede aldrig frem til en konkret løsning.
Så denne gang vil jeg forsøge med en visuel fremstilling af problemet:
https://ibb.co/t3dTLBg

Håber det giver et billede af hvor vi vil hen.

Så kan det lade sig gøre overhovedet?
Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør vi det rent praktisk?
- alt efter hvor omfattende det er, så vil vi gerne vide det trin for trin.

Nogen af oplysningerne under "Mål" er baseret på tidligere hjælp, men vi strandede midtvejs og er p.t. ikke i mål, så hvis der findes andre muligheder/løsninger, så er vi også lydhør for dette.

På forhånd tak for hjælpen

Huddie
Avatar billede claes57 Ekspert
25. januar 2021 - 10:00 #1
hvis du på en pc installerer xampp (gratis), så kan du i den installere wordpress - og derefter kopiere data fra wordpress.com sitet med undersider.
Rediger det til som du vil have det inkl login, og installer wordpress på dcnorden.dk og kopier data fra xampp op på dcnorden.dk.
Når det er klart, så slet/nedlæg wordpress.com sitet og flyt evt adresser så de peger på dcnorden.dk
Avatar billede huddie Professor
26. januar 2021 - 09:12 #2
hvis du på en pc installerer xampp (gratis),
Har du et link til denne? – så jeg ikke får fat i en forkert version.

så kan du i den installere wordpress - og derefter kopiere data fra wordpress.com sitet med undersider.
Vil det sige at under xampp lægger jeg mine WordPress sider? Kan jeg fremadrettet stadig arbejde i det? Sker det så under min normale WordPress side eller vil det være under xampp  WordPress siden jeg skal/kan rette i siden?

Rediger det til som du vil have det inkl login, og installer wordpress på dcnorden.dk og kopier data fra xampp op på dcnorden.dk.
Denne del lyder lidt kryptisk. Den oprindelige dcnorden.dk side er lavet via Windows web-hotel login via wannafind.dk. Så jeg ved ikke hvor nemt det bliver. Mens nedroncd.com er lavet via WordPress

Når det er klart, så slet/nedlæg wordpress.com sitet og flyt evt adresser så de peger på dcnorden.dk
Måske er det mig der læser det forkert, men nedroncd.com skal ende med at have navnet dcnorden.dk og så skal man kunne linke til den oprindelige dcnorden.dk side. Af tekniske grunde kan den så jo ikke dcnorden.dk også (sidste del ved du sikkert allerede). Derfor er vi nået så langt at dcnorden.dk nu har en subside der hedder login.dcnorden.dk. Som den kommende nye dcnorden.dk hjemmeside skal linke til.
Den anden tricky del er at al login info på den oprindelige dcnorden.dk side ikke må gå tabt. Så der er mange bolde der skal kastes op og gribes på samme tid.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2021 - 09:46 #3
hent xampp https://www.apachefriends.org/index.html
og læs også https://alt-om-webdesign.dk/vaerktoej/test-webserver-xampp/

det kører 100% på din pc, og har ikke forbindelse til sider på nettet - så du kopierer dine sider til pc, og retter der - det er optimalt, hvis evt ændringer i samme periode ligger stille på nettet, da din lokale version er den, du vil have fremover (hvis du retter i en side på nettet, og ikke har pillet ved den lokalt, så kan du trække den side ned så den lokale er ajour)

lokalt vil du så ikke have login hvis du ikke kan kopiere og køre login under xampp - og wordpress der skal derfor starte med at vide, at bruger er logget på - jeg kender ikke din kode, så jeg kan ikke lige svare på, hvordan.

"men nedroncd.com skal ende med at have navnet dcnorden.dk" dvs nedroncd.com nedlægges (evt bare sender brugere videre til dcnorden.dk i en periode)
Avatar billede huddie Professor
26. januar 2021 - 10:29 #4
Nu er jeg lidt blank hvad angår hvor den omtalte side fungere, så i starten skal jeg nok lige have lidt guide trin for trin.

Indtil videre er jeg her: https://ibb.co/mJpVxFs

Hvad er næste trin?
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2021 - 10:48 #5
det kører lokalt på din maskine, og efter du har indlæst wordpress, så tilgår du via localhost
afhængig at dit valg af drev ved installationen, så ligger dit lokale internet-udviklings center på C:\xampp\htdocs hvor du fx opretter en mappe som dcnorden.dk og tilgår den i din browser via localhost/dcnorden.dk

men jeg laver altså ikke et komplet kursus i ting, der i forvejen findes på nettet.
Avatar billede huddie Professor
26. januar 2021 - 11:16 #6
Okay så bare én ting.
Selv om jeg allerede har en side kørende via WordPress, så skal jeg her på siden vælge "Download WordPress 5.6" i dette tilfælde til Windows?

Så må jeg efterfølgende se om jeg kan tage den derfra.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2021 - 11:45 #7
jeg - wordpress.com er på nettet, og du laver en lokal installation på pc, som ingen andre har adgang til. Det vigtige er bare, at du husker at skrive localhost/ og mappenavnet i browseren, så du ikke piller i den version, som andre ser...