Avatar billede petersen7913 Forsker
27. januar 2021 - 10:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forslag til håndtering af rettigheder

Jeg søger forslag til hvordan jeg (enkelt) kan håndtere brugeres rettigheder.
Jeg har styr på login, password o.lign.

Men jeg har en pæn håndfuld forms, hvor Admin skal have lov til at rette i felter, indsætte nye record osv. mens de almindelige brugere kun har læseadgang.

Kan jeg lave et eller anden globalt ved login eller skal jeg checke/detailstyre rettigeheder på hver Loadform?

Pft.
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2021 - 11:18 #1
Avatar billede petersen7913 Forsker
27. januar 2021 - 11:46 #2
Nej, der er ikke login jeg spørger om.

Jeg har 2 brugere, en User og en Admin. Flere af mine forms skal bruges af begge grupper af brugere, men en User har kun læserettigheder, hvor Admin opdaterer felter og indsætter/sletter.

Så jeg spørger om hvordan jeg kan styre den forskellige adgang på hver enkelt form/subform. Navnlig om der er en smart måde ;)
Avatar billede Gustav Ekspert
27. januar 2021 - 11:50 #3
Klassikeren her er LAS, hvis man ikke vil opfinde den dybe tallerken:

http://www.peterssoftware.com/las.htm
Avatar billede terry Ekspert
27. januar 2021 - 12:39 #4
The link I gave isnt just a login form but will require further code so you can open form for example read only.

If you are prepared to pay for a working solution then Gustavs LAS idea would be a good idea.
I also have a solution made by MakeITEasy which I can send you, but without support :-)
Avatar billede petersen7913 Forsker
27. januar 2021 - 12:47 #5
Tak til jer begge, jeg kigger
Avatar billede petersen7913 Forsker
27. januar 2021 - 12:51 #6
Indtil videre lader jeg opgaven ligge. Tak til jer begge for forslagene