Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 16:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

AOMEI Backupper, fejl meddelelse ved systembackup

Jeg er meget tilfreds med AOMEI Backupper og har lavet flere system back ups og også gendannet uden problemer.

Nu har jeg fået et meget kedeligt problem jeg håber på hjælp til:

Jeg ville lave en ny back up, men fik denne: https://ibb.co/L0w3rp1

Jeg afinstallerede så programmet, og geninstallerede. Hvad kan være gået galt?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2021 - 16:20 #1
Hvis din pc altid er på (evt i dvale) men ikke genstartes, så kan en windows opdatering, der retter i basale systemfiler, måske nok flytte på de ting, som aomei skal bruge.
Det er en god idé at genstarte efter opdateringer - også på tablet og telefon. Bare så du ved, at opdateringen virker hele vejen rundt...
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 16:24 #2
Hej Claes. Jeg har den aldrig i dvale. Det er en stationær all-in-one Acer, og den er fuldt opdateret.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2021 - 16:35 #3
havde du lavet en genstart og backup-test før du slettede/hentede aomei igen?
Bare, så vi kan udelukke, at win har pillet ved noget, som aomei skulle bruge.
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 16:42 #4
Jeg havde lavet en genstart inden jeg af- og geninstallerede. Hvordan laver jeg en back-up test. Mener du sidste gang jeg lavede en back up? Men min sidste bask up fra i formiddags ser fin ud.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2021 - 16:58 #5
jeg mener - inden man geninstallerer et program - så genstart pc, og test en gang til, om den backup, der døde, nu kan gennemføres? Og først derefter, så geninstallere for at se, om det hjælper.
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 17:02 #6
Hej igen Claes. Den vil heller ikke gendanne. Jeg får denne: https://ibb.co/CWqrPDC

Så den er helt gal med hele programmet. Det er da svært at forstå. Jeg har som sagt geninstalleret, og opdateret til seneste version.

Synes du jeg skal prøve at af- og geninstallere igen?
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 17:12 #7
Nu har jeg genstartet, af og geninstalleret igen. Den åbner fint, men jeg kan stadig ikke udføre noget.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2021 - 17:26 #8
min (pro-version) kører fint i nyeste version... så har ikke noget bud på fejlkilden.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2021 - 17:30 #9
jeg får så denne meddelelse fra windows, måske blokerer din win for noget mere...
https://ibb.co/Xjnrqz1
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 17:36 #10
Det har jeg ikke rigtig styr på hvad jeg kan gøre ved? Den har jo kørt normalt hidtil.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. januar 2021 - 18:00 #11
skriv til deres support - de har måske en forklaring
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 18:49 #12
Det tvivler jeg på- Fejlmeddelelsen er på dansk. Men jeg kan jo prøve.

Jeg håber, at andre brugere af programmet vil deltage, og komme med forslag. .
Avatar billede barth Professor
27. januar 2021 - 19:53 #13
Måske skal jeg købe Pro versionen.
Avatar billede barth Professor
28. januar 2021 - 10:46 #14
Hej igen.

Nu gjorde jeg det i morges, at jeg kørte CHKDSK C: /r i kommando promten. Det skulle være en reparation af harddisken. Og HURRA-. Det løste problemet. Så nu virker Aomei.

Men tak for jeres hjælp.
Avatar billede barth Professor
28. januar 2021 - 12:23 #15
Jeg har nu fundet årsagen til problemet. Så måske kan andre få noget ud af det. Efter "råd" fra Bladet Komputer for alle, har jeg været inde i kerneisolation og aktivere hukommelsesintegritet. Det var det der gjorde, at Aomei ikke kunne fungere.