Avatar billede vssorensen Praktikant
27. januar 2021 - 22:53 Der er 17 kommentarer

Problem med SSL-kryptering

Hej Alle!

Jeg håber jeg poster det rigtige sted. Det skal lige siges at jeg ikke er den mest handy til kode og hjemmesider, men jeg er klar på at lære mere.

Jeg forsøger at etablere en SSL Kryptering på min hjemmeside, men jeg kan ikke få lov til det via min hosts Let's Encrypt. Jeg har skrevet frem og tilbage med deres support, men uden held. Der blev foreslået at jeg skrev herinde.

Jeg fik af vide det var noget med valideringen af Let's Encrypt der er fejlen, og jeg får denne fejlmeddelse. Hvad skal jeg gøre?

Server Error in '/' Application.
Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Notes: The current error page you are seeing can be replaced by a custom error page by modifying the "defaultRedirect" attribute of the application's <customErrors> configuration tag to point to a custom error page URL.

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="RemoteOnly" defaultRedirect="mycustompage.htm"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede SommerFyr Seniormester
28. januar 2021 - 01:43 #1
Hej

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du vil !!!
vil du lave selv ssl eller vil du bare have ssl på din hjemmeside ?
Avatar billede vssorensen Praktikant
28. januar 2021 - 11:23 #2
Hej

Klart, det er måske lidt utydeligt. Jeg vil gerne have SSL på min hjemmeside.
Avatar billede SommerFyr Seniormester
28. januar 2021 - 12:20 #3
Hvis du start med at smide domain navn her så ser vi hvad vi få af den server
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2021 - 12:46 #4
Den fejlbesked der er i spørgsmålet siger at den ikke vil vise den rigtige fejlbesked. Det er ganske fornuftigt, men ubrugeligt når man udvikler. Der står til sidst hvad du - formentlig - kan gøre, for at se den rigtige fejlbesked: de 5 linjer i web.config.

Før du, og vi, kan se hvad den rigtige fejlbesked er, kan vi ikke gøre noget.

Et alternativ er at kigge i logs på serveren, hvilket du måske eller måske ikke har adgang til.
Avatar billede vssorensen Praktikant
28. januar 2021 - 13:21 #5
Sommerfyr: Rust.dk

erikjacobsen: Det må der være noget om! Det har jeg ændret nu. Nu giver den mig denne i stedet:

Could not load type 'System.Web.Handlers.Transfer                  '.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Web.HttpException: Could not load type 'System.Web.Handlers.Transfer                  '.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[HttpException (0x80004005): Could not load type 'System.Web.Handlers.Transfer                  '.]
  System.Web.Compilation.BuildManager.GetType(String typeName, Boolean throwOnError, Boolean ignoreCase) +460
  System.Web.Configuration.HandlerFactoryCache.GetTypeWithAssert(String type) +38
  System.Web.Configuration.HandlerFactoryCache.GetHandlerType(String type) +14
  System.Web.Configuration.HandlerFactoryCache..ctor(String type) +24
  System.Web.HttpApplication.GetFactory(String type) +78
  System.Web.MaterializeHandlerExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +291
  System.Web.HttpApplication.ExecuteStepImpl(IExecutionStep step) +132
  System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +163
Avatar billede SommerFyr Seniormester
28. januar 2021 - 13:47 #6
Der er et eller anden med det ssl certifikat, nu er det længe side jeg har arbejder med simply.com

jeg ville nok start forfra med oprettes af ssl på panel.. da det ikke virker som om det er komme igemmen.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2021 - 14:51 #7
Er det fordi du vil redirecte besøgende til https://... hvis de kommer til http://...  ?  Det synes jeg man plejer at gøre på serverniveau - noget man bør kunne i kontrolpanelet.

Ellers: Det modul den mangler er muligvis ikke på serveren, eller der er ikke angivet et passende namespace. Det ved jeg så alt for lidt om.

Men https://rust.dk giver en advarsel om at SSL-certifikatet ikke er udstedt til rust.dk, men til unoeuro.com - og det er forkert.
Avatar billede SommerFyr Seniormester
28. januar 2021 - 14:58 #8
også derfor jeg vil anbefale man nulstiller ssl og prøver igen i deres kontrolpanel får at få det til at slå igemmen, normalt plejer jeg selv at oprette det på server men da du køre via en kontrolpanel så er der et eller anden sted sket en fejl.

jeg så også der var problemer med at få kontakt til /.well-known/ mappe ved ikke om den er blive oprette..
Avatar billede vssorensen Praktikant
28. januar 2021 - 16:20 #9
Nej, ingen redirect erikjacobsen - lige præcis dét ved jeg godt hvordan man gør, men jeg tænker ikke at det er nødvendigt endnu, da jeg ikke har https:// etableret endnu.

Hvad skal jeg gøre ved at der står at det udstedt til unoeuro.com og ikke rust.dk? Jeg ved godt at unoeuro hedder Simply i dag.

Hvordan nulstiller man SSL SommerFyr? Jeg kan ikke se noget på deres kontrolpanel vedrørende det. Er det i web.config det skal gøres? /.well.known/ mappen er blevet oprettet.
Avatar billede Martin Praktikant
28. januar 2021 - 17:39 #10
Da det er ved at være en del år siden jeg har arbejder med controlpanel og slet ikke Simply. Men vil tro der er muligt at slette din indstillinger og start op igen. da det er klar der ikke er sket det som der skal da den ikke register til dit domainnavn.

tjæk lige om du har gjort alt som dette
https://bedste-webhotel.dk/simply-ssl-saadan-slaar-du-gratis-ssl-til-hos-simply/
Avatar billede Martin Praktikant
28. januar 2021 - 17:43 #11
du må også godt se om der er filer i din /.well.known/ mappe
Avatar billede vssorensen Praktikant
28. januar 2021 - 19:15 #12
Hej Martin. Alt det, har jeg prøvet. Den giver mig der fejlmeddelsen at "Let's Encrypt ikke kan benyttes når http://rust.dk og http://www.rust.dk ikke peger korrekt på Simply.com-webserver" Inde på min DNS kan jeg se at det gør den. Der kan være noget om at slette mine indstillinger, og starte forfra - Men hvordan? Og hvilke konsekvenser kan det have for hjemmesiden? Og er det noget jeg skal gøre i CMS eller på Simply?

Der er en mappe til i well known mappen som hedder acme-challenge med en .txt fil i hvori der står ok.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. januar 2021 - 19:54 #13
På en "shared webhost" som simply.com (tidl. unoeuro) kan du kun håndtere https i deres kontrolpanel.
Avatar billede nemlig Professor
28. januar 2021 - 20:28 #14
Jeg benytter Simply.com og havde et lignende problem med Let's Encrypt. Jeg skrev til supporten, at det fejlede, og dagen efter havde de rettet det for mig.
Avatar billede vssorensen Praktikant
29. januar 2021 - 12:59 #15
erikjacobsen: Ok, helt klart.

nemlig: Jeg ville ønske det var så nemt! Jeg har skrevet frem og tilbage med ders Support i lang tid nu, men ingen af de personer jeg har snakket med har kunnet løse problemet. De har peget på at det nok har noget med min CMS at gøre - Så det ordnede jeg og dobbelttjekkede med min CMS udbyder at det var korrekt. Stadig ingen held. Sagde du et magisk ord til dem for at få kompetent hjælp?
Avatar billede nemlig Professor
29. januar 2021 - 14:42 #16
Det er nok ikke helt samme problemstilling. Aktivering af Let’s  var åbenbart fejlet og gav fejl ved indlæsning af websiderne.
Som jeg forstod supporten, så fjernede de blot Certifikatet og aktiverede det igen.
Det kunne jeg selv have gjort via kontrolpanellet.
Avatar billede vssorensen Praktikant
29. januar 2021 - 14:44 #17
Ah ja okay - det er anderledes :)