Avatar billede Uvanga Ekspert
28. januar 2021 - 22:10 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

windows10 iso download via Rufus

Jeg har downloaded windows10 20H2 iso.fil via Rufus til en USB, derefter burn til samme USB. Der popper så denne besked op:
"Du har lige oprettet et medie der bruger UEFI:NTFS bootloader. Husk at du skal DEAKTIVERE SIKKER BOOT for at starte dette medie."
Så mit spørgsmål er, hvad er forskellen på denne download via Rufus, og den man downloader direkte fra windows hjemmeside? Der får man jo ikke den ovennævnte besked.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2021 - 23:50 #1
Den rigtige måde er, at downloade fra Windows siden, direkte på en USB.
Og det giver ingen problemer ved installation.
Rufus er et redskab til at omdanne en Isofil til en USB.
Avatar billede posten Ekspert
29. januar 2021 - 06:35 #2
sikker boot er slået fra på den iso-fil du henter hos windows
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. januar 2021 - 09:35 #3
Tak for svarene.
Jeg har også en windows10 iso download direkte fra Windows siden.
Det var mere for at afprøve funktionen via Rufus👌