Avatar billede kris75 Mester
31. januar 2021 - 15:13 Der er 5 kommentarer

Google Gsuite forward emails

Hej
Jeg er står og skal forwarde mails fra 5 gmail adresser til 1 gmail adresse under samme domæne i Gsuite/workspace. Det skal være at mails kommer til de 5 adresser, men en kopi sendes videre til 1 mail adresse. Hvordan gør jeg det mest smertefrit. Jeg har kigget på diverse howtos på nettet, men synes egentlig bare jeg bliver mere og mere forvirret.
Håber nogen kan hjælpe,
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2021 - 17:20 #1
Hvis du går ind i indstillinger -> Videresendelse og POP/IMAP

Klik på "Tilføj en adresse til videresendelse" -> Bekræft den

Sæt den i "Videresed en kopi af mails til" -> Vælg adressen -> Vælg "Behold email"
Avatar billede kris75 Mester
31. januar 2021 - 17:25 #2
ok, skal det være ved hver enkelt? Kan jeg ikke gå ind som administrator af workspace/domæne og tildele dem alle på en gang?
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2021 - 17:32 #3
Ikke så vidt jeg husker, så er det kontoen selv når vi snakker Google og GSuite

Har lige kigget på min egen GSuite, og kan ikke se en mulighed andet end det nævnte.

Office 365 er en anden sag
Avatar billede kris75 Mester
31. januar 2021 - 17:37 #4
Helt fint, så er det godt der ikke er 100 brugere ;-) Tak for hjælpen og din tid :-)
Avatar billede canpolatten Praktikant
18. juli 2022 - 10:04 #5
Ellers, så prøv da at tage fat i Apps People. De har rimelig godt styr på Google Workspace/G Suite. https://appspeople.dk/