Avatar billede Mette J. Novice
03. februar 2021 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opslag i kundekartotek med flere svar

Hej
Jeg er ok i excel, men her kommer jeg alligevel til kort.
Vil gerne lave en søgefunktion i et ark, hvor den skal søge på tværs af kolonne B og C, og så give resultatet i kolonne A, B, C, D og E.
Der kan jo være flere resultater, og jeg skal gerne bruge alle resultater - meget gerne over flere rækker og kolonner.

Jeg vil meget gerne have det som en formel - har ellers set, at der ligger svar her: http://www.kronsell.net/flerforekomstopslag.htm men det gennemskuer jeg ikke, hvordan jeg kan bruge.

Jeg fandt løsningen i spml. 1027511 https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1027511, men desværre var løsningen uploadet i dropboks, og der er filen slettet igen...

Håber, der er nogen, der har løsningen :-)
Avatar billede Mette J. Novice
03. februar 2021 - 20:15 #1
Åh ja, og hvis man kan flette ind, at den måske ikke kender det fulde søgeord, men alene en del af det - ville det være SUPER :-D
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
03. februar 2021 - 20:47 #2
Kan du ikke uploade en fil til Dropbox der viser problemstillingen? En Excel fil er meget bedre end en masse skriveri frem og tilbage.
Avatar billede Mette J. Novice
04. februar 2021 - 08:37 #3
Det kan du tro jeg kan :-)
https://www.dropbox.com/scl/fi/8awb32dx5qypawehhwm40/S-gning.xlsx?dl=0&rlkey=36nh3pcxvh8r8e9wlijqeix39

Tanken er, at hvis jeg søger "hansen", så skal den gerne finde kundenr.  1001, 1003, 1007 og 1009 frem og give mig de info, som står om dem.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. februar 2021 - 08:52 #4
Hvorfor kunde 1003?
Avatar billede store-morten Ekspert
04. februar 2021 - 09:01 #5
Hvorfor ikke bruge: Filter?
Avatar billede Mette J. Novice
04. februar 2021 - 09:03 #6
Fordi den gerne skulle kunne søge i kolonne B og C - og 1003 har Mads HANSENs Vej i kolonne C.
Nogen gange har kunder nogle meget mystiske navne, og så er det lettere at søge i adresse.
Hvis det ikke er muligt, så kan der også findes en anden løsning herpå :-)
Avatar billede Mette J. Novice
04. februar 2021 - 09:06 #7
@store-morten - fordi mit kundekartotek egentlig ligger i at andet ark, men det ark jeg gerne til have søgefunktionen på, er det ark, hvorfra regningen skrives.
Pt. bruger vi ctrl+b i kundearket. Noterer os kundenr., og skriver det så i regningsark, hvor den hiver data over fra kundeark. Men det er bare meget hoppen frem og tilbage mellem ark...
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
04. februar 2021 - 09:11 #8
Avatar billede Mette J. Novice
04. februar 2021 - 09:16 #9
Ja, det ser ud som det jeg kunne ønske mig.
Fantastisk! 1000 tak :-)