Efter en backup er der sket en fejl i Outlook 2007, hvis jeg lukker kalenderen op skriver den, at mappen ikke kan vises filen - - - -outlook. pst er i brug, og der er ikke adgang til den. Luk alle programmer, der bruger filen, og genstart computeren. Jeg har lukket alle programmer og genstartet computeren, og lige lidt hjælper det. Har I et godt råd?
Der er nok en fejl i filen, så den skal du prøve at reparere. Find ud af hvor din outlook.pst fil ligger. Hvis ikke du ved det, kan du se placeringen inde i Outlook, hvor du skal se efter, hvor datafilen ligger. Luk Outlook. Derefter går du i Stifinder og finder denne mappe
C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office12 I mappen skal du finde og åbne SCANPST.EXE.
Vælg Gennemse for at vælge den Outlook-datafil (.pst), du vil scanne.
Vælg Start for at begynde scanningen. Hvis den finder fejl, skal du vælge at reparere. Når alt det er færdigt, så genstart computeren og se, om ikke problemet er blevet løst.
Det kan også være et problem med selve programmet. Outlook 2007 er forældet og jeg har oplevet gentagne problemer med det. Du kan gå i kontrolpanel - programmer. Ved at højreklikke på Microsoft Office 2007 får du mulighed for at reparere programmerne. Det virker nogen tid, men fejlen genopstår (måske ved næste opdatering af Windows?). Overvej en ny udgave af Officepakken (2019 som standalone eller Office 365). Som mailprogram kunne du også overveje Thunderbird, der er gratis.
Tak for forslag til løsning, jeg prøvede den første fra Kurtba, og det virkede, så problemet er løst. Tak for hjælpen Gekko
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Følg dette spørgsmålOpretPreview
Flere spørgsmål fra Office & Kontorpakker kategorien