Avatar billede Bystrup Juniormester
11. februar 2021 - 16:38 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

MacBook med BigSur sletter skrivebordet og lukker firewall

Min MacBook pro fra 2015 er blevet opdateret til BigSur. Siden da har der ikke været tilgængelig firewall på min Mcafee LifeSafe, og forleden dag gik det helt galt. Der begyndte at komme mange bokse frem der ville have gentage koden til Icloud, og mange andre,. Hver gan virkede svarene ikke. Så en dag var alle filer på mit skrivebord pludselig væk, og tilbage var kun 3 mapper. Flyttede filer 1 2 og 3. Den kører nu langsomt på internettet, vil aldrig lukke ned selv, og er i det hele taget ubrugelig. Hvad er det der sker? Har jeg virus eller hvad?
Niels Bystrup
Avatar billede egonspock Seniormester
11. februar 2021 - 16:59 #1
Antivirus-programmer bringer ofte problemer på Mac, især ved opgraderinger.

Kan du slukke det - eller måske, hvis du er heldig afinstallere det? Big Sur virker fint rundt omkring, men det er ikke sikkert at dine programmer er opdateret og måske render ind i Apple sikkerhedssystemer og dermed gør computeren meget ringere.

Dit skrivebord kan være synkroniseret med iCloud, så du har adgang til samme filer fra alle dine Apple-enheder, men det betyder også at hvis du har en anden computer, så kan det være den, der har bestemt, hvad der er på skrivebordet. Der er sikkert en mappe med alle filer i enten i dit "hjem" eller i Dokumenter - eller måske på skrivebordet.
Avatar billede nopsen Ekspert
11. februar 2021 - 19:09 #2
hvad med dine seneste 3 oprettede spørgsmål?
du får hjælp i dem, men forsvinder bare igen, så gider ikke bruge tid på dig.
Avatar billede Bystrup Juniormester
11. februar 2021 - 19:23 #3
Jeg beklager. Ved faktisk ikke at der er noget jeg har undladt. Har netop siddet og ledt efter de 3 spørgsmål, som jeg faktisk ikke kan huske hvad omhandler. Vil meget gerne rette mine fejl.