Avatar billede Nah1704 Praktikant
13. februar 2021 - 19:42 Der er 4 kommentarer

Router Adapter

Hej!

Det er sådan at jeg har 2 routere. Den ene er forbundet direkte med væggen og den anden, som er kraftigere er forbundet med den første router. Jeg vil gerne have det sådan at det er router nr. 2 som går ind i vægge direkte, da det er den der udsender signalet. Router nr.2 har ikke plads til sådan et stik som går ind i væggen og derfor skal jeg have en adapter. Jeg vil bare lige vide mig sikker på hvad det stik som skal sidde i væggen hedder. Det er sådan et man kan skrue på, og jeg tror det hedder et bredbåndsstik men er ikke sikker.
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. februar 2021 - 20:23 #1
Jeg tror at der er tale om et såkaldt "F-stik". Dette bruges til .f.eks. antennekabler. Tidligere brugte man RF-stik til antennekabler, men de er for modtagelige overfor elektronisk støj.

https://da.wikipedia.org/wiki/F-stik
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2021 - 21:11 #2
Hvilket kabel ind? Er det via telefonkabel, coaxial (TV) eller Fiber?

Er den første router fra leverandøren, og er det samtidigt modem for forbindelsen?
Avatar billede jk45 Forsker
14. februar 2021 - 06:09 #3
Ud fra beskrivelsen lyder det som en coax forbindelse og der kan man ikke sætte en adapter på og anvende en almindelig router men normalt kan coax routeren fra din udbyder sættes i bridgemode så den kun fungerer som et modem
Avatar billede canlitv Praktikant
13. april 2021 - 01:01 #4
Hvilket link i? Er det via telefonlink, koaksial (TV) eller Fiber?

Er hovedafbryderen fra leverandøren, og er det ligeledes et modem for foreningen?

https://canlitv.center/hd