Avatar billede nu_igen Professor
20. februar 2021 - 13:06 Der er 6 kommentarer

Adobe Reader på Google Chrome

Jeg kan ikke få adgang til en CD på min iMac/Windows 7 maskine. CDén bliver spyttet ud. Har prøvet mange gange. Nu prøver jeg så på min mands pc, også win 7 og Google Chrome. Her kan den læse min CD - og åbner med Adobe Reader.
Hvorfor kan jeg ikke åbne på min pc? Det foresvæver mig at Google på et tidspunkt har skrevet et eller andet om Adobe Reader. Det husker jeg ikke præcist. Hvad gør jeg?
Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
20. februar 2021 - 16:18 #2
Tak for svaret. Når jeg installerer filen får jeg at vide at jeg allerede har en nyere version.
Det er en CD med en masse strikkevejledninger til min strikkemaskine. Når jeg nu kan åbne den på mandens pc., men ikke på min - det forstår jeg ikke, for min version Win 7 er købt flere åre senere end mandens.
Er der en mulighed for at overføre til et andet medie - nej, for filerne skal vel stadigvæk åbnes med en version, som min egen pc ikke forstår.
Ingeborg
Ps. Kan jeg plukke enkelte filer og gemme dem i et andet format? Normalt har jeg ikke problemer med at afspille CDér.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. februar 2021 - 16:43 #3
prøv med en anden pdf-læser, fx https://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-viewer
der er en tekst på siden, at versionen er opdateret og erstattet med en xchange editor - det skal du ikke, den koster alt for meget, og den gratis er rigeligt til test.

Efter indlnstallering, så højreklik på en pdf-fil på din pc, og vælg 'åbn med' og så 'vælg en anden app' selvom xchange er vist. I det nye vindue klikker i feltet 'brug altid denne app' og klikker på xchange.
Derefter kan du teste med cd - den bør virke...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
20. februar 2021 - 17:00 #4
"CD'en bliver spyttet ud" fra dit drev, men ikke fra mandens.
Kan også være en læsefejl.
Har I mulighed for at brænde en kopi på mandens pc?
Avatar billede posten Ekspert
20. februar 2021 - 18:10 #5
du kan også prøve at kigge i kontrolpanelet under programmer og funktioner der fjerner du ALT  med Adobe Reider og der efter burde du ku bruge mit link
Avatar billede nu_igen Professor
06. marts 2021 - 17:04 #6
Hej igen - Jeg havde desværre først tid tll at kigge på sagen igen - også fordi en kollega havde samme problem med en gammel cd - samme enmer = strikkeopskrifter til elektroniske strikkemaskiner.
Jeg har igen åbnet CDén fra mandens Pc, som godt kan læse CDén, selvom vi har samme styresystem.
Når jeg åbner CDén kommer meddelelsen: Kan kun åbnes med Adobe Acrobat 9, Adobe Acrobat pro 9 og Adobe Acrobat pro extended 9.
Så prøvede jeg at åbne en fil og overførte den til et USB stik. Herefter kunne jeg læse filen fra sticken på MIN pc. Der må altså være en bremseklods på selve CD´en.
Jeg har lige prøvet at installere en af de nævnte Adobe Acrobat reader programmer på min PC, men turde ikke fuldføre andet end trin 1 - der kommer jo en forfærdelig masse spørgsmål om cookies aktivering osv. efterfølgende. Hvor farligt er det at installere en af de nævnte Adobe programmer?