Avatar billede prox1 Forsker
20. februar 2021 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gutHub: Total klone en Master ind i eget repo

På GitHub har Jeg et git repo i et projekt hvortil der hører en projekt-Master.
I mit repo ønsker jeg at lave en 100% klon af projekt-Master, men samtidig og dét er meget vigtigt, så skal min egen PC overhovedet ikke ændres.
Min absolut foretrukne løsning ville være at jeg udelukkende lavede en projekt-Master-klon inde på githubs hjemmeside, men inde i mit repo.
GitHub 'reklamerer' med at alt git-cmd-relateret nu kan udføres på deres hjemmeside, uden at bruge git-cmd fra en console. I snart 1/2 år har jeg ventet på at få svar på hvordan en projekt-Master kan klones ind i et privat repo. Ingen véd det tilsyneladende, men så var det at jeg tænkte på eksperten.. :)

Hvis nu det faktisk ikke kan lade sig gøre, at klone en projekt-Master  ind i et privat repo uden git-cmds, så vil jeg spørge om hvad disse cmds de er for at:

Lave en projekt-Master klon i mit private repo, men UDEN at min egen PC berøres overhovedet.

Der skal altså kun være en komplet projekt-Master kopi inde i mit private gitHub repo, når opgaven er udført.
Kan man det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. februar 2021 - 16:07 #1
Som jeg forstår dig, så vil du ikke lave en: git clone https://github.com/username/project.git

og efterfølgende pushe til dit eget repo, er det korrekt forstået?
Avatar billede prox1 Forsker
20. februar 2021 - 17:16 #2
Hej! Tak for din interesse.
Jeg vil udelukkende have mit eget repo identisk med projekt-Master.
Der skal altså fremstå "No difference" såfremt mit gitHub-repo bliver sammenlignet med projekt-Master.

Alt kode i Min egen pc hjemme på bordet, skal overhovedet ikke indgå i handlingerne.

NB dit link laver 404 :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. februar 2021 - 23:28 #3
Altså mit link var blot et eksempel.
Så hvis du har et projekt i github et sted og ønsker dette som en 1:1 kopi, burde du kunne gøre sådan her:

git clone URL PÅ GIT REPO!!

Så får du en lokal kopi af hele denne repo / du kalder den projekt-master...

Så kan du på din egen github konto, lave et nyt repo, der plejer at komme en lille forklaring.
Følg den som siger, brug igangværende repo.
Følg instruks og du har nu en 1:1 kopi i din egen github.
Avatar billede prox1 Forsker
21. februar 2021 - 19:01 #4
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1036447?k=8374778
> git clone URL PÅ GIT REPO!!

Ok! men, Hvordan skal git se hvad det er der skal klones, der må da skulle stå noget på venstre side af cmd, altså noget i retning af
URL-PÅ-MASTER-REPO  git clone  URL PÅ GIT REPO

Hvis jeg afgiver cmd
git clone URL PÅ GIT REPO fra min console, så vil min lokale PC-version af projectet, da OGSÅ blive synchroniseret med MASTER-REPO?
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. februar 2021 - 20:37 #5
Altså hvis du står et eller andet sted på din computer, og du laver en hel ny mappe.

MKDIR NY_MAPPE
CD NY_MAPPE
Så kan du enten gøre følgende:

git clone https://github.com/thockin/test

Det vil som default hente master ned.
Hvis den skulle hente noget andet, kan du ændre branch ved:

git checkout master
eller:
git clone -b master https://github.com/thockin/test

Så har du en 1:1 kopi af det repo du lige har clonet.
Så skal du jo have det smidt op på din egen github.

Og ellers tror jeg måske du kunne drage nytte af at læse lidt her: https://rogerdudler.github.io/git-guide/
Avatar billede prox1 Forsker
27. januar 2022 - 18:13 #6
For andre med samme problem, så er der en mulighed direkte på github.
Man kan lave en karbon-kopi af project-master i sit eget repo.
Gå ind på dit eget repo
Ude th klik her på grønne knap NEW
Nu åbner en side for Create-New-Repo
Navngiv det nye importede repository, sæt flueben og Vælg her Import a Repository
Så åbner siden Import your project to gitHub
Indsæt kopieret URL for Master, som clone URL, vælg derefter Begin Import
Der går ~15 min, så har man en carbon-kopi af PROJEKT-master på sit eget REPO

NB github logik s u c k s